Problemer med boot af Mandrake 9.2
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 20-12-03 11:43

Hej

Jeg har installeret mandrake 9.2 på min dell I8100, og den kører som en
drøm. For en gang skyld en installation som kunne finde ud af mit
grafikkort/skærm.

Problemet var bare derefter at jeg ikke kunne boot min XP med lilo. Windows
boot linien var i lilo, men den ville bare ikke boote.
Egentlig ville jeg også hellere have windows bootloaderen kørende

Tricket jeg plejer at bruge og som altid har virket 100%, er:

dd if=/dev/hda8 of=/bootsect.lnx bs=512 count=1

og så kopiere filen over på mit c: drev og addere til boot.ini.

Men mandrake vil ikke boote. Der kommer bare en enkelt underscore frem på
skærmen, og så hænger den der.
Det skal siges at jeg har en 60GB disk (tidligere install var på en 30GB),
og mandrake er installeret sidst på disken. Måske mandrake ligger for langt
væk?

Nogen gode ideer?
--
Venlig hilsen / Best Regards