mandrake
Fra : brandorff

Dato : 19-12-03 19:14

Jeg har problem med min mandrake, det er da jeg vil teste om det er
noget for mig har jeg prøvet at instalere den på min bærbare, men der
kommer ikke de rigtige bokstaver selv om jeg vælger dansk keybord under
instalition både i ver 9.0 9.2 så jeg kan ikke logge ind når den er
instaleret.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 19-12-03 21:00

On Fri, 19 Dec 2003 19:13:56 +0100, brandorff wrote:

> [...]
> kommer ikke de rigtige bokstaver selv om jeg vælger dansk keybord under
> instalition både i ver 9.0 9.2 så jeg kan ikke logge ind når den er

Nu har du vel ikke valgt dvorak som tastaturlayout?

--
Michael

Fra : brandorff

Dato : 19-12-03 22:01

Michael Knudsen wrote:

> Nu har du vel ikke valgt dvorak som tastaturlayout?

nej.
Kan man eventuel instalere over internette da jeg tror det er cd 3 der
er problemet, der kommer fejl ved den men ikke ved cd 1&2.
Kan køre instalitionen over nettet fra cd 1 ?

Fra : Michael Knudsen

Dato : 19-12-03 22:07

On Fri, 19 Dec 2003 22:01:04 +0100, brandorff wrote:

> Kan man eventuel instalere over internette da jeg tror det er cd 3 der
> er problemet, der kommer fejl ved den men ikke ved cd 1&2.
> Kan køre instalitionen over nettet fra cd 1 ?

Jeg bruger selv Mandrake 9.2, og det har jeg installeret over nettet. Du
skal have fat i filen boot.img og have den smidt på en diskette. Du kan
læse nærmere om proceduren på Mandrakes hjemmeside.

--
Michael Knudsen

Fra : andy

Dato : 20-12-03 14:02

Michael Knudsen wrote:

> Jeg bruger selv Mandrake 9.2, og det har jeg installeret over nettet. Du
> skal have fat i filen boot.img og have den smidt på en diskette. Du kan
> læse nærmere om proceduren på Mandrakes hjemmeside.

Tak, men jeg får stadig ikke danske bokstaver, men ok jeg køre hvist
bare lidt mere med redhat

Fra : Ulrich Bojko

Dato : 20-12-03 16:50

Den Fri, 19 Dec 2003 22:01:04 +0100. skrev brandorff:

> nej.
> Kan man eventuel instalere over internette da jeg tror det er cd 3 der er
> problemet, der kommer fejl ved den men ikke ved cd 1&2. Kan køre
> instalitionen over nettet fra cd 1 ?

Du kan sagtens køre inst. over nettet. Men det er nemmere at droppe alle
CD'erne. Jeg har selv haft probs med at installere fra CD'erne. Over
nettet virkede det problemløst. Jeg kører med Mandrake 9.2 og er indtil
videre glad for at jeg valgte den. Du kan hente network.img her:
http://www.klid.dk/sw/mandrake/9.2/images/network.img

Jeg går ud fra at du ved hvordan du skal skrive filen til disketten.

Hvis du kører med en win. maskine skal du bruge flg. program:
http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/rawwrite.htm

/Ulrich

Fra : andy

Dato : 22-12-03 00:44

Ulrich Bojko wrote:

> [...]
>
> Jeg går ud fra at du ved hvordan du skal skrive filen til disketten.
>
> Hvis du kører med en win. maskine skal du bruge flg. program:

jeg har nu også prøvet med at instalere over nettet det gik fint men,
jeg kan stadig ikke få mit tastatur til at virke.
når jeg kommer til den vil ikke skrive u,i,p,j,k,l,æ,m
men den skriver å,ø,m
hvad skal jeg gøre? jeg vælger dansk keybord.
det er en bærbar jeg sidder ved.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-12-03 07:18

andy skrev i -dk.edb.system.unix:

> [...]
> når jeg kommer til den vil ikke skrive u,i,p,j,k,l,æ,m
> men den skriver å,ø,m
> hvad skal jeg gøre? jeg vælger dansk keybord.

Har du et externt tastertur du kan smide i den? Prøv det og se om det
hjælper.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Niels Baggesen

Dato : 22-12-03 15:01

andy <brandorff@mail.sonofon.dk> wrote:
> [...]
> når jeg kommer til den vil ikke skrive u,i,p,j,k,l,æ,m
> men den skriver å,ø,m
> hvad skal jeg gøre? jeg vælger dansk keybord.

Check lige hvordan din num-lock står ... det ligner mistænkeligt de
taster!

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : andy

Dato : 22-12-03 18:55

Niels Baggesen wrote:

> Check lige hvordan din num-lock står ... det ligner mistænkeligt de
> taster!
>
> /Niels

Ja det er meget pinligt faktisk stod midt num-lock til så det var det
der var fejlen. nu fik jeg instaleret mandrake 9.1 og den køre fint. nu
vil jeg lige se om jeg vil forsætte med mandrake. er der stor forskæld
på 9.1 og 9.2? jeg syntes at mandrake ser ok ud. og tak for at i gad hjælpe.
og jeg undskylder at det var for de jeg var en skovel.