gaim
Fra : brandorff

Dato : 19-12-03 18:01

hej NG
ja jeg har sidet og prøvet gaim, og ved ikke hvordan jeg skal sætte den
op. og kan den snakke sammen med windows msn. da de fleste af mine
venner køre det.
p.s jeg køre men redhat9
på forhånd tak

Fra : Troels Vognbjerg

Dato : 19-12-03 18:35

brandorff wrote:
> [...]
> ja jeg har sidet og prøvet gaim, og ved ikke hvordan jeg skal sætte den
> op. og kan den snakke sammen med windows msn. da de fleste af mine

Ja, den kan snakke med MSN, dog kan den ikke modtage/sende filer
(hvertfald ikke over ICQ og MSN, jeg har ikke prøvet med andre) Og hvad
er det specifik du vil havde hjælp til? Tilføje en MSN 'konto' til GAIM?
Tools->Accounts... (resten er lige så logisk)

Fra : Ulrich Bojko

Dato : 20-12-03 16:52

Den Fri, 19 Dec 2003 18:35:26 +0100. skrev Troels Vognbjerg:

> [...]
> er det specifik du vil havde hjælp til? Tilføje en MSN 'konto' til GAIM?
> Tools->Accounts... (resten er lige så logisk)

Du skal have den nyeste Gaim, for at kunne snakke sammen med MSN. Den
hedder Gaim ver. 0.74., Hvis du bruger versioner mindre end den, så kan
du ikke logge ind på din MSN konto.

/Ulrich

Fra : Martin Thoegersen

Dato : 21-12-03 16:21

Ulrich Bojko wrote:

> Du skal have den nyeste Gaim, for at kunne snakke sammen med MSN. Den
> hedder Gaim ver. 0.74., Hvis du bruger versioner mindre end den, så kan
> du ikke logge ind på din MSN konto.

Jeg installedere netop Gaim 0.74 (mdk9.1/wmaker) for at kunne bruge msn.
Efter utallige forsøg har jeg dog givet op!
Der er problemer med at logge på. Og i nogle tilfælde crasher msn hele
gaim (det lukker ned).
Nu kører jeg kun med icq-pluginet og der er ingen problemer!
Tænk at det kunne ske for ms...ha.
--
Martin Thøgersen

Fra : Kristian Thy

Dato : 21-12-03 17:56

Martin Thoegersen uttered:
> Jeg installedere netop Gaim 0.74 (mdk9.1/wmaker) for at kunne
> bruge msn. Efter utallige forsøg har jeg dog givet op!

Nu bruger du godt nok wmaker, men til andre der har KDE kan jeg
varmt anbefale kopete [http://kopete.kde.org].

\\kristian
--
No trees were killed in the sending of this message. However,

Fra : brandorff@mail.sonof~

Dato : 23-12-03 11:15

Kristian Thy wrote:

> Martin Thoegersen uttered:
>
> Nu bruger du godt nok wmaker, men til andre der har KDE kan jeg
> varmt anbefale kopete [http://kopete.kde.org].
>
> \\kristian

Men kan jeg få kopete til redhat 9.
Jeg har brugt den tidliger og var meget glad for den.

Fra : Kristian Thy

Dato : 23-12-03 12:37

brandorff@mail.sonofon.dk uttered:
> Men kan jeg få kopete til redhat 9.
> Jeg har brugt den tidliger og var meget glad for den.

kopete kan køre på alle *nixes der kan køre KDE (den bliver faktisk
standard i KDE 3.2, så hut jeg hvisker). Du skal bare selv kompilere
den.

\\kristian
--
"The ability to enslave a planet is insignificant
next to the power of the Macintosh"

Fra : andy brandorff

Dato : 23-12-03 17:46

Kristian Thy wrote:
> [...]
>

> kopete kan køre på alle *nixes der kan køre KDE (den bliver faktisk
> standard i KDE 3.2, så hut jeg hvisker). Du skal bare selv kompilere

Hvordan kompilere jeg den? er der et sted hvor jeg eventuel kan læse om det.

Fra : root

Dato : 24-12-03 00:06

Martin Thoegersen wrote:

> [...]
> gaim (det lukker ned).
> Nu kører jeg kun med icq-pluginet og der er ingen problemer!

Jeg kan verken instalere den via sources eller rpm til redhat 9.

Fra : root

Dato : 24-12-03 00:31

root wrote:

> Jeg kan verken instalere den via sources eller rpm til redhat 9.

Jeg får følgende fejl hvordan får jeg disse pakker?

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 23-12-03 17:55

andy brandorff wrote :

> Hvordan kompilere jeg den? er der et sted hvor jeg eventuel kan læse om det.

Hvis du henter kildekoden så følger der sikkert både en README og en
INSTALL fil med hvor du kan læse om hvordan. Men hvis du er usikker så
kan du vel bare hente den rpm til Redhat 9.0 som findes på kopetes
download side:
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-03 11:26

brandorff wrote:
> [...]
> ja jeg har sidet og prøvet gaim, og ved ikke hvordan jeg skal sætte den
> op. og kan den snakke sammen med windows msn. da de fleste af mine

Opgrader gaim, så virker den med den nye MSN protokol!

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!