SSH og firewall
Fra : René Jensen

Dato : 19-12-03 09:25

Hejsa.

jeg har et lille problem, som er følgende.
firewallen på mit arbejde har ikke åben for port 22 hvilket gør at jeg ikke
kan logge på min server via ssh.
er der mulighed for at jeg på nogen måde kan komme igennem alligevel uden at
ændre noget på min servers opsætning?
jeg bruger putty til ssh.
telnet er ikke en mulighed.

mvh
René

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-12-03 09:54

René Jensen wrote:

> [...]
> kan logge på min server via ssh.
> er der mulighed for at jeg på nogen måde kan komme igennem alligevel uden at

Hvis der kører en https-server kan det være du kan bruge

http://zwitterion.org/software/ssh-https-tunnel/
--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Kim Emax

Dato : 19-12-03 11:27

René Jensen wrote:

> [...]
> er der mulighed for at jeg på nogen måde kan komme igennem alligevel
> uden at ændre noget på min servers opsætning?

Der findes en ssh klient som javaapplet. Lægger du den på en side på din
server, så kan du komme rundt den vej, da dit arbejde nok ikke har lukket
for Port 80

--
Take Care
Kim Emax - master|minds: http://www.masterminds.dk

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 19-12-03 11:50

"Kim Emax" <newsgroup@remove-emax.dk> wrote:

> Der findes en ssh klient som javaapplet. Lægger du den på en side på din
> server, så kan du komme rundt den vej, da dit arbejde nok ikke har lukket
> for Port 80

Men er det ikke kun appleten som du henter via port 80? Klienten
ligger vel stadigvæk på din lokale pc og serveren på port 22, og så er
vi jo lige vidt!

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Kim Emax

Dato : 19-12-03 15:36

Henning Petersen Wangerin wrote:

> Men er det ikke kun appleten som du henter via port 80? Klienten
> ligger vel stadigvæk på din lokale pc og serveren på port 22, og så er
> vi jo lige vidt!

du skulle tage at prøve det...

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 19-12-03 16:05

> du skulle tage at prøve det...

Har du en URL?

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 19-12-03 16:25

Henning Petersen Wangerin <henning.petersen+leafnode.031205@hpc.dk>
wrote:

> Har du en URL?

Jeg har lige prøvet at lge lidt med tre forskellige applets, og
samtlige lavede blot en direkte connect fra min lokale maskine til
serveren.

Har du en link til en implementation der ikke gør det?

Fra : Kim Emax

Dato : 20-12-03 00:31

Henning Petersen Wangerin wrote:
> Har du en link til en implementation der ikke gør det?

min ip: 213.237.1.1 (eks.)
html side på min IP, har så implementert en java applet, der så vil snakke
med min server på port 22
connect

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 20-12-03 00:33

Kim Emax wrote:
> html side på min IP, har så implementert en java applet, der så vil snakke
> med min server på port 22
> connect

Kim for pokker da...

Javaappletter afvikles på brugerens maskine, men henter den ganske korrekt via
http på port 80, når den så ruller så benytter den port 22 ud og hen til din
maskine port 22.

--
Morten!

Fra : Kim Emax

Dato : 20-12-03 15:13

Morten Kjaer Nielsen wrote:

> Kim for pokker da...
>
> Javaappletter afvikles på brugerens maskine, men henter den ganske
> korrekt via http på port 80, når den så ruller så benytter den port
> 22 ud og hen til din maskine port 22.

hmm.. som jeg forstod det på TRA i sin tid, så var snakken via port 80 og
det var det, der var det smarte...

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 19-12-03 12:44

René Jensen wrote:
> jeg har et lille problem, som er følgende.
> firewallen på mit arbejde har ikke åben for port 22 hvilket gør at jeg ikke
> kan logge på min server via ssh.

Har du overvejet muligheden for at tale med dine systemfolk om at åbne?

Og hvis svaret er nej, så lade være med at ssh til din server i arbejdstiden?

(Undskyld)
--
Morten!

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 19-12-03 18:09

René Jensen wrote:

> [...]
> er der mulighed for at jeg på nogen måde kan komme igennem alligevel uden
> at ændre noget på min servers opsætning?

Hvis det er din egen server, kan du vel bare køre en ssh dæmon på en anden
port.

--
Niels

Fra : Kristian Thy

Dato : 19-12-03 23:06

Niels Elgaard Larsen uttered:
> Hvis det er din egen server, kan du vel bare køre en ssh dæmon på en anden
> port.

Fx port 8080 (forudsat du ikke også kører httpd på den). De er næppe
lukket i dit firmas firewall.

\\kristian
--
To err is human. To moo, bovine.

Fra : Kim Emax

Dato : 20-12-03 00:29

Kristian Thy wrote:

> Fx port 8080 (forudsat du ikke også kører httpd på den). De er næppe
> lukket i dit firmas firewall.

Hvorfor ikke? Personligt så lukker jeg for alt og åbner for det, der skal
åbnes for...

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-12-03 08:16

René Jensen skrev i -dk.edb.system.unix:

> [...]
> er der mulighed for at jeg på nogen måde kan komme igennem alligevel uden
> at ændre noget på min servers opsætning?

Hvad med webmin -> Andre -> Command Shell ? den lytter på port 10000, kan du
er der også spæret der?
Og nej, en regtig SSH får du ikke, du kan kun køre txt only comand,

> telnet er ikke en mulighed.

Men kan du logge på via telnet? Hvis så, så kunne du måske (aligevel) ændre
på din servers opsætning, så du kan logge på med SSH på telnet porten?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt