installere over netværk.. LAN
Fra : news.stofanet.dk

Dato : 18-12-03 12:51

Hejsa. Jeg kunne godt tænke mig at installer Mandrake Linux 9.2 på min
bærbar.. men mit cd-rom drev virker ikke.. så jeg tænkte på at installer den
over netværk.. men da jeg både har cdérne og en meget langsom Internet
forbindelse tænkte jeg. Hvordan lægger jeg de cd jeg har ind på min
stationær. Og installere dem over netværk.. jeg er indforstået med at sætte
en FTP server op.. men hvordan gøres det.. jeg har lavet bootdisken til den
bærbare..

PS.det skal mok lige siges at jeg er helt nwebie inden for linux.. og at jeg
godt kunne tænke mig at installere det fra en windåse

Fra : Henrik Larsen

Dato : 18-12-03 21:04

> [...]
sætte
> en FTP server op.. men hvordan gøres det.. jeg har lavet bootdisken til

Hejsa.
Du kunne starte med at tjekke et FTP site ud fra hvor man officelt kan
hente/installere fra og blot efterligende denne mappe struktur. Hvis jeg
ikke tager meget fejl er det meget tæt på det du opnår hvis du blot ligger
alle CD'erne ind i samme dir. Ellers kan du altid se i din FTPserver hvilke
filer installations programmer forsøger at få fat i, og hvor. Derefter kan
du blot indrette det derefter.
Men du skal nok være parat til at starte installationen forfra et par gange,
da bootdisken ikke er specielt smart når den møder fejl. Dette er i
hvertfald mine erfarninger.

Held og lykke

Mvh.
Henrik

Fra : Kevin Steffer

Dato : 18-12-03 23:22

On Thu, 18 Dec 2003 12:50:34 +0100, news.stofanet.dk wrote:

> [...]
>
> PS.det skal mok lige siges at jeg er helt nwebie inden for linux.. og at
> jeg godt kunne tænke mig at installere det fra en windåse

Hvis du har indholdet af CD'erne liggende så der er tilgang til alle
filer via en FTP forbindelse så skulle der ikke være så mange ben i at
få den installeret på den bærbare.

Du snakker om at du har lavet en bootdiskette til den bærbare - husk den
skal laves udfra det disk image som kan installeret og netværk - hedder
typisk noget med net*.img

Når sådan en installation starter skal man så angive hvorfra man fil
installere og der vælger du bare FTP og angiver IP nummer på din FTP
server samt brugernavn og password, så skal det nok rulle :)

Mvh
Kevin