up2date/rpm
Fra : Bedstefar

Dato : 18-12-03 12:00

rpmdatabasen er smadret på iøvrigt problemløs maskine.
apt-get virker fint, men up2date virker ikke:
----snip
[root@MyServer rpm]# up2date -u
Traceback (innermost last):
File "/usr/sbin/up2date", line 781, in ?
main()
File "/usr/sbin/up2date", line 533, in main
up2dateAuth.updateLoginInfo()
File "/usr/share/rhn/up2date_client/up2dateAuth.py", line 110, in
updateLoginInfo
loginInfo = login()
File "/usr/share/rhn/up2date_client/up2dateAuth.py", line 96, in login
maybeUpdateVersion()
File "/usr/share/rhn/up2date_client/up2dateAuth.py", line 52, in
maybeUpdateVersion
systemVer = up2dateUtils.getVersion()
File "/usr/share/rhn/up2date_client/up2dateUtils.py", line 150, in
getVersion
raise up2dateErrors.RpmError
up2date_client.up2dateErrors.RpmError: RPM error. The message was:
Couldn't determine what version of Red Hat Linux you are running.
If you get this error, try running

rpm --rebuilddb
----snip
jeg har lavet hhv.: #rpm --init.db og #rpm --rebuilddb, og det giver ikke
fejlmeldinger.

kan nogen hjælpe mig videre?

finn

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 20-12-03 11:32

Det lyder som om, at du forsøger et køre up2date på en Fedora Core 1, er det
korrekt? Det kan du ikke. Red Hat Network findes ikke til Fedora.

Lars.

--
Freelance programmør

Fra : Bedstefar

Dato : 20-12-03 13:29

"Lars Dybdahl" <lars@dybdahl.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder som om, at du forsøger et køre up2date på en Fedora Core 1, er
det
> korrekt? Det kan du ikke. Red Hat Network findes ikke til Fedora.
>
> Lars.

Nej det er en RH7.3, hvor /var/lib/rpm er smadret, og /var var ikke på
backup ;(
Så rpm-basen er altså smadret, og jeg ville attså antage at den må kunne
reetableres ud fra de kørende moduler.
ellers må jeg jo bare fortsætte med a opdatere med apt-get som virker -
bare ikke så hurtigt!
finn