Problemer med lilo og mandrake 9.2
Fra : Thomas Jansson

Dato : 18-12-03 03:33

Hej igen

Jeg håber ikke jeg genere med alt for mange nybegynder spørgsmål, men jeg
kan ikke få mit nyeligt installerede mandrake 9.2 til at starte på min x30.

Jeg har lige installeret 9.2 fra diskette (se
brpcn4$114o$1@news.cybercity.dk i dette forum), men under den lange
installation gik der ged i da lilo skulle oprettes. Mit diskette drev
begyndt at skrive eller læse (den larmede i hvert fald) også kom der en fejl
meddelse om noget med I/O fejl og det jeg ydmygt tror er at det ikke er
noget der er blevet installeret på hardisken med lilo? Hvad gør jeg for at
få en velfungerende lilo til at køre med dual-boot sammen med mit XP?

Et lille ekstra problem er at det virkede som den ikke helt kunne finde ud
af min TFT skærmen på min bærbare. Jeg prøvede at sige flat-screen 1024x768,
men da jeg efter følgende valgt test så sagde gav den vrøvl. Den har ellers
fundet mit grafikkort i830, som den skulle?

Med venlig hilsen
Thomas Jansson