Apache ProxyPass ??
Fra : Peter Larsen

Dato : 16-12-03 02:22

Hej igen

Jeg har kikket på ProxyPass til at sende http vidre til mine 2 webservere,
problemet er bare at de kun henviser til ip nummer
Der er flere domainer på de andre maskiner.
Jeg har rent faktisk 3 server, server 1 som køre Apache 2, skal så sende
domaine forespørgelser vidre til de 2 andre maskiner.

Jeg ville gerne have det til at virke med hostheader, er dette ikke muligt
???
Nedenfor ses min conf for 2 domaine

<VirtualHost ip *>
ServernameName dom1.domain.dk
ProxyPass / http://192.168.1.5/
ProxyPassReverse / http://192.168.1.5/
</VirtualHost>

<VirtualHost ip *>
ServernameName dom2.domain.dk
ProxyPass / http://192.168.1.6/
ProxyPassReverse / http://192.168.1.6/
</VirtualHost>

Venlig hilsen
Peter

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 16-12-03 08:33

Peter Larsen wrote:
> Jeg ville gerne have det til at virke med hostheader, er dette ikke muligt
> ???

hostheader *hmf*.. (Jeg bryder mig ikke om det ord).

Nej ikke umiddelbart er svaret.

--
Morten!

Fra : Morten Trab

Dato : 16-12-03 10:12

"Morten Kjaer Nielsen" <usenet.20031204@spam.gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:slrnbttd9o.2ep4.usenet.20031204@flaf.gummiand.dk...

> Nej ikke umiddelbart er svaret.

Kan jeg da ikke se nogle problemer i!
Jeg har/gør det da på min egen Apache, til at sende vidre til en IIS, som
jeg hat til dev-mæssige opgaver...

Hvis du ikke vil bruge en intern DNS, kan du jo bare bruge din hosts fil, og
definere domænerne der ligger på hver IP i den...Så skulle det komme til at
virke...

--
Mvh. Morten Trab
--

Web: http://www.blackchart.dk

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 16-12-03 10:25

Morten Trab wrote:
> Hvis du ikke vil bruge en intern DNS, kan du jo bare bruge din hosts fil, og
> definere domænerne der ligger på hver IP i den...Så skulle det komme til at
> virke...

Ja, derfor mit "ikke umiddelbart", fordi man skal hacke lidt DNS/hosts for at
få det til at spille med hostnavne. Det er så ikke alle som kan bruge den
løsning, og den er ikke særlig pæn, et alternativ kunne være at benytte et ikke
public hostname at proxypasse til.

--
Morten!

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 03:06

Morten Kjaer Nielsen <usenet.20031204@spam.gummiand.dk> wrote in

> [...]

jep

> [...]
> bruge den løsning, og den er ikke særlig pæn, et alternativ kunne være
> at benytte et ikke public hostname at proxypasse til.

æhh Hva? hacke sig lidt?

Før der overhovedet kom en klog mand og opfandt dns, blev host filen
flittigt brugt. Man downloadede jævnligt en ny host fil for at være "up
to date" så man kunde komme i kontakt med de nye maskiner der er kommet
på uden at kende adressen på dem. Host filen er der for "backward
combility" Hvis det næsten umulige skulde ske, at alle root dns serverne
bliver lagt ned, så er det stadigvæl muligt at lægge adresserne i hosts
filen.

Jeg vil inda påstå at hosts filen bliver brugt på din maskine til at
resolve localhost til 127.0.0.1

Men jeg kan tage fejl!

Mvh
Heine Laursen

Fra : Peter Larsen

Dato : 16-12-03 10:45

> hostheader *hmf*.. (Jeg bryder mig ikke om det ord).

OK der kom vist lige for meget IIS ind i billedet.

Jeg har en maskine kørende som køre DNS og apache.
Dette virker fint, men hvis jeg nu vil oprette en subdomaine som ligger på
en IIS - router den jo ikke interne ipér ud på det store internet.

Er det slet ikke muligt at få ProxyPass til at lave navne opslag via DNS.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 16-12-03 11:48

Peter Larsen wrote:
> Er det slet ikke muligt at få ProxyPass til at lave navne opslag via DNS.

<VirtualHost ip *>
ServernameName dom1.domain.dk
ProxyPass / http://intern.dom1.domain.dk/
ProxyPassReverse / http://intern.dom1.domain.dk/
</VirtualHost>

I din zone..

intern.dom1.domain.dk   IN   A   192.168.1.5

Og på din IIS skal du have en *hmpf* "hostheader" der hedder "intern.dom1.domain.dk"

--
Morten!

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 16-12-03 09:54

"Peter Larsen" <pela@mail.dk> wrote in message
> Hej igen
>
> Jeg har kikket på ProxyPass til at sende http vidre til mine 2 webservere,
> problemet er bare at de kun henviser til ip nummer
> Der er flere domainer på de andre maskiner.

Har du prøvet med hostnames.
Jeg har en Apache 1.3.28 og der bruger jeg bl.a. domainnames i ProxyPass.

/Sonni