Hjælp!! Udprint af mange jpg billeder
Fra : Janni Jensen

Dato : 15-12-03 17:10

Kære læsere,

Jeg har virkelig brug for Jeres hjælp!

Jeg skal til imorgen have printet 60 jpg billeder ud, hvor hver
af dem skal fylde en A4 side.

Kan man gøre noget smart Linux, så jeg ikke selv skal loade hvert billede
ind i GIMP og trykke "print"?

Knus,
Janni

Fra : Morten

Dato : 15-12-03 17:45

Fra : Janni Jensen

Dato : 15-12-03 18:35

> for i in *.jpg; do
> image=$i
> psfile=`echo $i|cut -d '.' -f 1`.ps
> convert -page A4 $image $psfile
> lpr $psfile
> done

Kære Morten!

Tusind tusind tak for hjælpen!!!

Det er simpelhen det sejeste jeg har set! Det her skal de se på arbejdet
imorgen=)

Kys og kram,
Janni

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-12-03 08:26

Morten wrote:

> for i in *.jpg; do
> image=$i
> psfile=`echo $i|cut -d '.' -f 1`.ps
> convert -page A4 $image $psfile
> lpr $psfile
> done

Det virker formentligt, men der kan være specielle tilfælde hvor
underlige navne (med uventede mellemrum og punktumer) vil forvirre denne
løsning. Den bruger desuden en overflødig cut. Prøv en anden gang
dette:

for i in *.jpg
do
convert -page A4 "$i" "${i%%.jpg}.ps"
lpr "${i%%.jpg}.ps"
done

Ellers en fin måde at løse en ensformig opgave på. Det viser den enorme
styrke der ligger i god scripting

--
PeKaJe

Alexander Graham Bell is alive and well in New York, and still waiting
for a dial tone.