upload og wu-ftp
Fra : gc

Dato : 12-12-03 12:36

hvordan opretter jeg nemmest en upload konto til en server med wu-ftp.
serveren/wuftp kører fint og jeg kan styrer det fra min xp- pc med webmin.
jeg kan koble mig på annonymt men ikke uploade.

jeg skal uploade til /var/www/html/ og det er kun til lokalnet brug.
men kan ikke få adgang.

jeg synes jeg har prøvet alle muligheder

/gc

Fra : Esben

Dato : 12-12-03 12:50

"gc" <gertc@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg kan koble mig på annonymt men ikke uploade.
>
> jeg skal uploade til /var/www/html/ og det er kun til lokalnet brug.

Kender ikke wuftp, men er det ikke bare fil rettighederne der er problemer
med???

har annonym brugeren rettigheder til at skrive og læse i upload dir'et??

--
Esben

Fra : gc

Dato : 15-12-03 15:54

> har annonym brugeren rettigheder til at skrive og læse i upload dir'et??

jep, alle har ret til alt !

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 15-12-03 19:02

gc wrote:

> jep, alle har ret til alt !

Smid -d efter "ftp stream tcp nowait root /opt/wu-ftpd/sbin/in.ftpd in.ftpd -t 600
-u022 -a -l" i inetd.conf, dvs saa det bliver -a -l -d og kig saa i syslog for
fejlbeskeder.

Husk at sighup'e inetd.

Vh,

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic

Fra : gc

Dato : 16-12-03 15:14

> [...]
in.ftpd -t 600
> -u022 -a -l" i inetd.conf, dvs saa det bliver -a -l -d og kig saa i syslog

Jeg har kun en fil der hedder xinet.conf og den indeholder ikke noget med
"ftp stream tcp nowait root /opt/wu-ftpd/sbin/in.ftpd in.ftpd -t
600 -u022 -a -l"

> Husk at sighup'e inetd.

øhhhh, hvad er det ?

PS. man kan sagtens downloade fra serveren det er kun upload det kniber med.

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 18-12-03 10:52

> øhhhh, hvad er det ?

prøv en :

$> man kill

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 18-12-03 11:34

gc wrote:
> [...]
>
> Jeg har kun en fil der hedder xinet.conf og den indeholder ikke noget med
> "ftp stream tcp nowait root /opt/wu-ftpd/sbin/in.ftpd in.ftpd -t

Jeg er ked af at jeg ikke kunne gaette hvilken unixdistribution du
bruger. Inetds configurationsfil paa de systemer jeg koerer wuftpd paa
hedder inetd.conf.

> øhhhh, hvad er det ?

Proev google paa 'sighup inetd'. Det giver ca 13000 hits.

> PS. man kan sagtens downloade fra serveren det er kun upload det kniber med.

Ja. Derfor fortalte jeg hvordan du fik wuftpd til at logge ekstra meget
information til syslog. Med den ekstra information ville du formentlig
vaere i stand til at forstaa hvorfor du ikke kan uploade, og saa fikse
problemet.

Vh,