danske menuer i suse 9.0
Fra : Pingvinen

Dato : 10-12-03 13:47

det er kun ganske få ting der står på dansk i suse 9.0 personal
hvordan får man sat start menuen og programmerne til DK¨

Pingvinen

Fra : Jørgen

Dato : 10-12-03 20:48

Pingvinen wrote:

> det er kun ganske få ting der står på dansk i suse 9.0 personal
> hvordan får man sat start menuen og programmerne til DK¨
>
> Pingvinen
Jeg kører 9.0 professional, og ved ikke om det ser helt ud magen til.
Fra "Start programmer" vælger du Kontrolcenter, derefter "Region &
Tilgængelighed" og så "Land/Område & Sprog". Under land finder du
Nordeuropa, og her vælger du Land. - Husk at genstarte programmerne.

- og ja, jeg ved godt at du har det på fremmedsprog, men jeg syntes det er
bedre at du oversætter til det sprog du læser, end at jeg gætter.

Hilsen
Jørgen

Fra : Pingvinen

Dato : 11-12-03 16:50

Jørgen wrote:

> [...]
>
> - og ja, jeg ved godt at du har det på fremmedsprog, men jeg syntes det er
> bedre at du oversætter til det sprog du læser, end at jeg gætter.

det er selve startmenuen og programmerne som er på UK

Fra : Jørgen

Dato : 11-12-03 18:22

> det er selve startmenuen og programmerne som er på UK

OK, så lyder det som om det er et SuSE problem, ikke et KDE problem.
Måske famler jeg lidt i blinde, men har du valgt dansk inde i Yast. (Yast,
System, Chose Language)?

Fra : Pingvinen

Dato : 11-12-03 21:50

Jørgen wrote:

> OK, så lyder det som om det er et SuSE problem, ikke et KDE problem.
> Måske famler jeg lidt i blinde, men har du valgt dansk inde i Yast. (Yast,
> System, Chose Language)?

ja det har jeg, men der er stadig ingen programmer som er på dansk.

det kan da være min version ikke er dansk.

min suse 8.2 der var menuerne på dansk og programmerne

Fra : Pingvinen

Dato : 11-12-03 21:52

Jørgen wrote:

> OK, så lyder det som om det er et SuSE problem, ikke et KDE problem.
> Måske famler jeg lidt i blinde, men har du valgt dansk inde i Yast. (Yast,
> System, Chose Language)?

ja det er sat til dansk.

i min suse 8.2 er alle menuer danske og priogrammerne på dansk.

Fra : Jørgen

Dato : 11-12-03 22:38

> ja det er sat til dansk.
>
> i min suse 8.2 er alle menuer danske og priogrammerne på dansk.

Gik det godt, den gang du installerede den danske sprogfil? se evt i SuSEs
online help http://portal.suse.com/sdb/en/2001/10/kde_i18n_73.html

Du kan jo prøve at geninstallere kde3.i18n-da

Fra : Pingvinen

Dato : 12-12-03 13:32

Jørgen wrote:

> Gik det godt, den gang du installerede den danske sprogfil? se evt i SuSEs
> online help http://portal.suse.com/sdb/en/2001/10/kde_i18n_73.html
>
> Du kan jo prøve at geninstallere kde3.i18n-da

tak nu virker det det var kde3.li8n-da som der skulle til..

Mange tak

Pingvinen