Hvor meget Ram kan jeg klare?
Fra : Kong Kent

Dato : 19-04-01 08:50

Jeg har et Asus A7V bundkort, der lige nu kører 133Mhz med 256MB Ram. (1
blok 1. parts)

Men hvad er det maksimale jeg kan stoppe i min maskine?
Har det noget med styresystemet at gøre, hvor meget af det jeg kan udnytte?

Jeg kører ganske almindlig W98.

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : KO

Dato : 19-04-01 09:21

Hejsa

Asus A7v kan klare 1024 MB ram = 1 GB ram. Klarer fint en blok a 512 MB.

Kører selv 512 på sådan et board.

Og ja, det har meget med styresystemet at gøre. Tror ikke Win98 kan håndterer synderligt meget mere end de almindelige 128 MB!

Kong Kent <kongkent@anarki.dk> skrev i en news:9bm5bd$534$1@sunsite.dk...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-04-01 09:37

KO skrev...

>Tror ikke Win98 kan håndterer synderligt meget mere end de almindelige
>128 MB!

Tro om igen.

Win98 kan officielt adressere 4Gb RAM. Dog oplever mange brugere
problemer hvis der er installeret mere end 1Gb RAM:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q184/4/47.ASP

Med visse maskiner opstår problemerne allerede ved 768Mb RAM:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q253/9/12.ASP

--
kent - Overclocking FAQ:
www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Christian Iversen

Dato : 19-04-01 14:54

> [...]
>
> http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q184/4/47.ASP
>
> Med visse maskiner opstår problemerne allerede ved 768Mb RAM:

Der er immervæk stor forskel på at kunne adressere, og på at kunne udnytte.

WinNT / 2000 er *langt* bedre her! (og naturligvis langt mere stabil, men
det er en helt anden diskussion... =)

M.V.H, Christian Iversen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-04-01 22:22

Christian Iversen skrev...

>Der er immervæk stor forskel på at kunne adressere, og på at kunne
>udnytte.

Herfor skrev jeg osse 'officielt'. Det er det svar du får hvis du spørger
MS. Samtidig kan man så læse om problemerne i deres knowledge database...

Fra : Butch

Dato : 19-04-01 09:26

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men hvad er det maksimale jeg kan stoppe i min maskine?
> Har det noget med styresystemet at gøre, hvor meget af det jeg kan

Du kan max sætte 3X512mb ram i dit mobo. Men spørgsmålet er om du kan
udnytte det. Jeg så en artikel på anandtech hvor de prøvede hvor meget ram
de forskellige styre systemer kunne klare. Deres konklusion var at win98/me
blev meget ustabil med mere ram end 768mb men at win2k kørte udemærket med
så meget ram de kunne få plads til på boardet.
Hilsen
Butch

Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 19-04-01 15:39

Klip

> [...]
> blev meget ustabil med mere ram end 768mb men at win2k kørte udemærket med
> så meget ram de kunne få plads til på boardet.

jeg har på arbejdet en pc med det bundkort i og 1,5 GB ram og windows 2000
og der er ingen problemer

Fra : KO

Dato : 19-04-01 09:25

Lige en lille sidebemærkning:

Med meget ram, er det altså RIGTIG sjovt at leje med lyde. Her kan man virkelig få glæde af rammen!

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 19-04-01 17:16

jeg kører med 512mb ram, men windows ME skoder totalt, den har en lavere
ydelse og mere ustabil.

Win2K og linux nyder bare den extra slat ram.

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk