MS Windows
briani 27239
flyt foretrukne
Fra : Fax_Modem

Dato : 21-12-03 10:01

Hejsa

er det muligt selv at definere på hvilken HD man vil have sin
Foretrukne-folder til at ligge?

/Fax_Modem

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 21-12-03 10:13

"Fax_Modem" skrev
> er det muligt selv at definere på hvilken HD man vil have sin
> Foretrukne-folder til at ligge?

Ja, brug evt. Tweakui - Tweak UI 1.33
http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp
Downlod, unzip, højreklik på .inf filen, installer.
Åbn control panel, evt. refresh,
åbn 'Tweak UI', vælg tab 'My Computer' vælg folder 'Favorites'
og tryk på 'Change Location'

På downloadsiden fra MicroSoft står godtnok angivet, at
Tweak UI kun er begernet til
Windows 2000, Windows NT, Windows Millennium Edition, Windows 98 or Windows 95.
men jeg har brugt den til Windows XP.
Men der findes også en Tweakui XP som jeg ikke har megen erfaring med.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Edmund

Dato : 21-12-03 12:26

Thorkild Dalsgaard skrev:

> Men der findes også en Tweakui XP som jeg ikke har megen erfaring med.

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Men man kan jo også bare flytte Foretrukne mappen med stifinder

--
Mvh Edmund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-12-03 06:12

In article <bs401j$9436j$1@ID-157131.news.uni-berlin.de>,
nospam@surfpost.dk says...
> Men man kan jo også bare flytte Foretrukne mappen med stifinder

Bliver den så regsitreret det rigtige sted i registry?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-12-03 14:13

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev :

>Bliver den så regsitreret det rigtige sted i registry?

Ja, og det er det, Windows XP anbefaler at man gør.
--
Knud