MS Windows
briani 27239
XP længe om at lukke ned !
Fra : Kispus

Dato : 20-12-03 08:05

Hej,
Min XP er 103 sek. om at lukke.
Ved tidligere instalation kun 15 sek, det betyder jo ikke
noget i det daglige, men ved noget der kræver genstart
føles ventetiden lang.
Har I nogle gode råd ?
Kører 700 Mhz Athlon.
Hilsen John

Fra : Verbal Kent

Dato : 20-12-03 19:58

In news:3fe3f49d$0$30084$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Kispus <kispus@despammed.com> wrote:
> Hej,
> Min XP er 103 sek. om at lukke.

Bruger du zonealarm elelr norton antivirus?

--
MVH.

Verbal Kent

Fra : Kispus

Dato : 20-12-03 20:17

> Bruger du zonealarm elelr norton antivirus?
> MVH.
> Verbal Kent

Jeg bruger Norton anti...
John

Fra : Verbal Kent

Dato : 20-12-03 21:48

In news:3fe4a016$0$9794$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Kispus <kispus@despammed.com> wrote:

> Jeg bruger Norton anti...
> John

Prøv at se om det hjælper at disable den...

--
MVH.

Verbal Kent

Fra : Kispus

Dato : 20-12-03 22:14

> Prøv at se om det hjælper at disable den...
>
> --
> MVH.
>
> Verbal Kent

Nu har jeg sørme fået et andet problem !
Skiftede skærmkort og forsøgte at få TV-Out til
at virke på tv, men nu vil den ikke "se" mit D-drev,
og der ligger mine sikkerhedskopier-herligt !
Så dette problem må løses først
John

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 20-12-03 20:18

Hvis du har et Nvidia baseret grafikkort, kan du have en service installeret
som hedder noget i retningen af nvidia driver helper - den har før drillet
mig.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Kispus

Dato : 20-12-03 20:35

> [...]
installeret
> som hedder noget i retningen af nvidia driver helper - den har før drillet

Det har jeg i dag, men ikke i går, der var det SIS kort og
den har været lang tid om at lukke i længere tid !
John

Fra : Kispus

Dato : 21-12-03 01:17

Ja så er jeg klar igen og modtager gerne gode råd
om hvordan jeg får Xp til at lukke hurtigere ned,
det tager stadig 103 sek.
John

Fra : Leo.E

Dato : 21-12-03 09:14

"Kispus" <kispus@despammed.com> wrote in message news:<3fe4e695$0$9740$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> Ja så er jeg klar igen og modtager gerne gode råd
> om hvordan jeg får Xp til at lukke hurtigere ned,
> det tager stadig 103 sek.
> John

Prøv med ctrl+alt+del, når den hænger der, for at se om
der er noget der stadig kører.
Leo

Fra : Leony

Dato : 21-12-03 18:58

In news:3fe3f49d$0$30084$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Kispus <kispus@despammed.com> typed:

> Min XP er 103 sek. om at lukke.
> Ved tidligere instalation kun 15 sek, det betyder jo ikke
> noget i det daglige, men ved noget der kræver genstart
> føles ventetiden lang.

Første tip er at sætte den tid ned hvorpå XP venter på at applikationer
skal lukke. Dette gøres i registreringsdatabasen på følgende måde:
http://www.winguides.com/registry/display.php/199/
Prøv at ændre værdien i "WaitToKillAppTimeout" til 4000.

Nvidia drivere kan også være syld i langsom luk af computeren:
http://www.activewin.com/winxp/tips/shutdown/1.shtml

Endvidere kan det også tage tid hvis maskinen sletter sidefilen ved luk:
http://www.winguides.com/registry/display.php/244/

Slet i øvrigt den melodi der spilles ved nedlukning. Det tager jo også
tid at loade den.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bo Hansen

Dato : 22-12-03 19:01

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.winguides.com/registry/display.php/199/
> Prøv at ændre værdien i "WaitToKillAppTimeout" til 4000.

Har lige prøvet overstående, og det virker. Nomarlt ville min Xp bruge lidt
over et minut på at lukke, nu bruger den ca 25sek