MS Windows
briani 27239
Formatering af Windows 2000
Fra : Casper

Dato : 18-12-03 09:10

Hvordan formaterer man partitionen hvor Windows 2000 er installeret (altså c
drevet)? Jeg synes ikke jeg kan starte med en kommandoprompt og så køre
format c:.Jeg kan ikke få lov til at gøre det via Denne Computer.

Casper

Fra : Johnny

Dato : 18-12-03 09:48

En win 98 startdisk kan hjælpe

Fra : Casper

Dato : 18-12-03 12:00

"Johnny" <noemail@nixingenemailadresse.dk> skrev i en meddelelse
> En win 98 startdisk kan hjælpe

Og hvis man ikke har diskettedrev?

Casper

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 18-12-03 12:09

Casper wrote:
> "Johnny" <noemail@nixingenemailadresse.dk> skrev i en meddelelse
> >

> Og hvis man ikke har diskettedrev?

Kender du en med en brænder og et diskette drev? så kan du lave en
boot-CD i stedet for en boot-disk
Der findes masser af sider som kan hjælpe, bare brug google
(http://www.duspinnst.com/bootcd.htm)

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Ole Nielsby

Dato : 18-12-03 19:16

Johnny <noemail@nixingenemailadresse.dk> skrev:

(altså

> En win 98 startdisk kan hjælpe

Den FDISK der følger med Win98, er så vidt jeg husker indrettet så den
ikke vil slette NTFS-partitoner.

Prøv at boote fra en windows 2000 installations-cd. (Eller installations-
CD'en fra det OS du vil installere i stedet.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 18-12-03 20:05

On Thu, 18 Dec 2003 19:15:42 +0100, "Ole Nielsby"
<ole.nielsby@snailmail.dk> wrote:

>(altså

>Den FDISK der følger med Win98, er så vidt jeg husker indrettet så den
>ikke vil slette NTFS-partitoner.

Det har min Win98-startdiskettes FDISK ingen problemer med

NTFS-partitioner optræder som Non-DOS-partitioner, og dem kan
Win98-FDISK da slette uden problemer.

Når FDISK startes, spørges der først om der skal anvendes
understøttelse for store harddiske. Svar: Ja

Derpå spørges om NTFS-partitioner skal behandles som store harddiske.
Svar: Ja.

Så sent som i aftes slettede jeg en NTFS-partition på en 18 GB
harddisk (partitionen fyldte hele harddisken) uden problemer.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : arc@na

Dato : 18-12-03 22:44

"Ole Nielsby" <ole.nielsby@snailmail.dk> wrote in news:3fe1ee3a$0$176
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Den FDISK der følger med Win98, er så vidt jeg husker indrettet så den
> ikke vil slette NTFS-partitoner.

Sludder - det har jeg gjort masser af gange. Der er et punkt i menuen som
hedder "Delete Non-DOS-partition".

arc@na

Fra : Poul Erik

Dato : 18-12-03 16:19

On Thu, 18 Dec 2003 09:10:23 +0100, "Casper"
<grevslick_NO_Spam_@hotmail.com> wrote:

> [...]
>drevet)? Jeg synes ikke jeg kan starte med en kommandoprompt og så køre
>format c:.Jeg kan ikke få lov til at gøre det via Denne Computer.

Nej selvfølgelig ikke, du vil jo slette den Windows installation, som
du kører, og det kan man ikke.

Boot på CD-ROM'en, og formater derfra.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.telecykel.dk

Fra : Casper

Dato : 18-12-03 21:48

"Poul Erik" <lindaa@mail.telecykel.dk> skrev i en meddelelse

> Nej selvfølgelig ikke, du vil jo slette den Windows installation, som
> du kører, og det kan man ikke.
>
> Boot på CD-ROM'en, og formater derfra.
>
> Poul Erik
> Fjern cykel i adresse

Jamen hvordan undgår jeg at installere windows igen? Jeg har prøvet at boote
vha. af cdrom, men så bliver man nødt til at køre
installationsprocessen igennem - sådan som jeg gjorde. Nu kan det
selvfølgelig være svært at huske for man kan jo ikke rigtig simulere det
(tror jeg).
Men efter min erindring er der altså ikke noget punkt der hedder formater.
Man vælger installation og så kan man formatere/slette c drevet men ikke
uden at den begynder at installere - eller hvad????

Casper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-12-03 15:10

In article <brt3ph$3a8$1@news.cybercity.dk>,
grevslick_NO_Spam_@hotmail.com says...
> Men efter min erindring er der altså ikke noget punkt der hedder formater.

I Windows 2000 's installation kan du springe fra nårsomhelst i
installationen. Du kan FDISK'e, formattere og installere (3 trin).

> Man vælger installation og så kan man formatere/slette c drevet men ikke
> uden at den begynder at installere - eller hvad????

Læs ovenfor.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : arc@na

Dato : 18-12-03 22:45

Poul Erik <lindaa@mail.telecykel.dk> wrote in

> Nej selvfølgelig ikke, du vil jo slette den Windows installation, som
> du kører, og det kan man ikke.
> Boot på CD-ROM'en, og formater derfra.

Kør en FDISK fra en DOS bootdisk.

http://www.bootdisk.com