MS Windows
briani 27239
RPC - genstarter om 59 sekunder (windowsXP~
Fra : Sven

Dato : 16-12-03 16:35

Hej.
Jeg har samlet en PC for en ven, og installeret WindowsXP på den. Han har et
alm. 56K modem, og det giver problemer. Nyinstalleret kan han bruge sin PC
til næsten alt, men når han går på Internettet, så går der fra ca 20
sekunder til 5 minutter, så kommer der en fejlmeddelse om, at RPC er blevet
brat afbrudt, og PC'en vil lukke ned om 59 sekunder. Den tæller så
sekunderne ned, hvorefter windows lukker ned. Vi har prøvet 2 forskellige
modems, men det giver samme fejl.
Memtest386 er kørt uden problemer. 3dmark03 er loopet 5 gange uden
problemer. Så jeg regner med, at PC'en i sig selv er stabil nok. Han har
spillet MOHAA næsten en hel nat uden et eneste nedbrud, men på Internettet
vil den altså ikke.

Jeg kan desværre ikke huske fejlmeddelsen ordret, men måske her alligevel er
en der kan genkende ovenstående, og som har et bud på, hvad der kan være
galt?

Sven

Fra : Futte

Dato : 16-12-03 16:52

du har fået msblaster orm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-03 16:55

http://virus112.com/index.php?page=w32blasterworm
--
Knud

Fra : Topp

Dato : 16-12-03 19:04

Hej Svend

Du har bare fået en Blaster virus. Se at få anskaffet et internet
security system.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-12-03 19:11

Topp skrev:

> Se at få anskaffet et internet security system.

Se hellere at få lukket de sikkerhedshuller i styresystemet som ormen
fiser ind af. Hvis de var blevet lukket i tide, var ormen ikke smuttet
ind.

Madsen.

Fra : DonE

Dato : 16-12-03 20:25

Thomas Madsen fandt sit tastatur og skrev:

> Se hellere at få lukket de sikkerhedshuller i styresystemet som ormen
> fiser ind af. Hvis de var blevet lukket i tide, var ormen ikke smuttet
> ind.

Hejsa!
Aktiver også den indbyggede Firewall i XP'en.
Den finder du i Netværksforbindelser (net-kortet)
http://virus112.com/w32blasterremoval.exe (DL Link)

--

/DonE

Fra : Sven

Dato : 17-12-03 03:17

> Hej Svend
>
> Du har bare fået en Blaster virus. Se at få anskaffet et internet
> security system.

Det lyder utroligt.
Installerer Windows på helt tom PC, intet andet.
Installerer modem, og går på internettet, og så går der mellem 20 sekunder
og 5 minutter, så er den gal. Hvor skulle denne virus komme fra????

Sven

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-12-03 03:40

Sven skrev:

> Installerer Windows på helt tom PC, intet andet.
> Installerer modem, og går på internettet, og så går der mellem 20
> sekunder og 5 minutter, så er den gal. Hvor skulle denne virus
> komme fra????

Fra internettet. Blaster udnytter sikkerhedshullet i RPC og sniger
sig ind af port 135 på din computer, hvis du ikke har sørget for at
lukke sikkerhedshullet i RPC (eller har lukket helt for port 135).
Du burde have installeret den patch fra MS som lukker hullet i RPC
inden du gik på internettet med computeren. Hvis den patch ikke er
installeret, er der stor change for at blaster ryger ind i samme
sekund du går på nettet.

Madsen.

Fra : Sven

Dato : 17-12-03 15:38

> [...]
> inden du gik på internettet med computeren. Hvis den patch ikke er
> installeret, er der stor change for at blaster ryger ind i samme

Ja men hvordan skulle jeg få fat i den patch uden at gå til Windowsupdate?
Og jeg kan jo ikke komme til Windowsupdate uden at gå på Nettet.

Sven

Fra : Torben

Dato : 17-12-03 15:45

> [...]
Windowsupdate?
> Og jeg kan jo ikke komme til Windowsupdate uden at gå på Nettet.

Man kan slå xp firewall til inden man går på nettet .
--
Mvh Torben

Fra : HKS

Dato : 18-12-03 17:22

"Torben" <tolemNOSPAM@mail.tele.dk> wrote in message

> "Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Windowsupdate?

Skriv Services.msc i "kør"

Derefter vælger du Remote Procedure Call fra listen, IKKE RPC LOCATER, bare
den alm, og dobbelklikker på den.Under et af fanebladene er der et sted der
står genstart maskinen 2-3 steder efter 60 sekunder, den skifter du ud med
genstart service alle steder under det faneblad.

Nu kan du komme på netter og hente de patches du skal bruge og blaster
removal tool fra www.symantec.com.

Hust at ændre tilbage til genstart maskinen når du engang har fået det hele
lavet, og fjernet blaster.

god fornøjelse.

/HKS

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-12-03 08:21

Uheldigvis faldt Sven over tastaturet og skrev derved følgende:

> Ja men hvordan skulle jeg få fat i den patch uden at gå til
> Windowsupdate? Og jeg kan jo ikke komme til Windowsupdate uden at gå
> på Nettet.

Gem den på en diskette?

Du kan hente den her:
www.tersgov.dk/utils/Windows2000-KB823980-x86-DAN.exe

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-12-03 08:27

Uheldigvis faldt Claus Tersgov over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Du kan hente den her:
> www.tersgov.dk/utils/Windows2000-KB823980-x86-DAN.exe

Hov, jeg har overset, at du bruger XP, så er jeg ikke sikker på, at du
kan bruge den patch, jeg har lagt til dl.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-12-03 08:33

> [...]

> Hov, jeg har overset, at du bruger XP, så er jeg ikke sikker på, at
du
> kan bruge den patch, jeg har lagt til dl.

Her er den til WIN XP men til til den danske udgave:

www.tersgov.dk/utils/WindowsXP-KB823980-x86-DAN.exe

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-12-03 15:44

Sven skrev:

> Ja men hvordan skulle jeg få fat i den patch uden at gå til
> Windowsupdate?

Hente den fra en anden computer, hvor hullet er lukket f.eks.
Windows Upate-kataloget er beregnet til formålet. Patchen som
lukker hullet i RPC kan være på en diskette.

Madsen.

Fra : NGpaul

Dato : 23-12-03 23:27

Jeg har haft samme problem. Jeg tror det skyldes msblast virus.
Prøv og tryk ctrl-alt-delete og se listen over kørende processer. Er der noget der
hedder msblast., teekids, eller andet fancy name???
Hvis ja skal du stoppe den og bagefter slette den exe fra System32mappen
Kør også msconfig og se hvad der starter automatisk ved opstart.

Fra : NGpaul

Dato : 24-12-03 07:37

Du skal hente Micrsofts msblastpatch KB 823980 fra TDConline eller fra microsoft.dk