DBEdit handlinger?
Fra : Monie Jacobsen

Dato : 21-12-03 17:39

Hej
Kan der i komponenten TDBEdit knyttes nogle betingelse for hvad der må
skrives i feltet?
Her tænkes på en DBEdit hvor der kun skal skrives tal og en anden DBEdit
hvor der skal være bogstaver.
Har du et forslag?
Jeg prøver, at lære at code en lille Database som hører med Delphi 6 ved
navn MyBase.

Med venlig hilsen og en god jul

Monie Jacobsen
E-mail:energy@sunwind.dk

Fra : Harald

Dato : 21-12-03 18:29

"Monie Jacobsen" <energy@sunwind.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor der skal være bogstaver.
> Har du et forslag?
> Jeg prøver, at lære at code en lille Database som hører med Delphi 6 ved

Det kan du gøre i object inspector for det tilhørende felt. (EditFormat)

Mvh
HK

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 22-12-03 07:46

Hej Harald
Kan du fortaælle præcis hvor i object inspector om det er i Properties eller
Events.
Har søgt meget!
Du må undskyld jeg er ny hvad database angård !
1: Har du et eksempel på kun tal og hvis andet angives kommer der en
meddelse
og så gives der et nyt indskrivningsforsøg.
2: Og et for kun bogstaver.

Med venlig hilsen og god jul til dig og din familie.
Monie Jacobsen
E-mail:energy@sunwind.dk

Fra : Harald

Dato : 22-12-03 10:32

> [...]

> meddelse
> og så gives der et nyt indskrivningsforsøg.

Højreklik på dit dataset og vælg Fields Editor, tilføj de felter du ønsker.
Nu kan du vælge det ønskede felt og i Object Inspector sætte Editformat
eller EditMask afhængig af om det er tal eller tekst felter. Hvis dit felt
er f.eks. en integer så behøver du ikke indtatste noget i Editformat da man
jo i forvejen kun kan indtaste tal her.

Mvh
HK

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 22-12-03 12:13

Hej Harald
Tak for din beskrivelse.
Jeg kan kun finde EditMask og ikke EditFormat.

Mvh og god jul
Monie Jacobsen

Fra : Harald

Dato : 22-12-03 13:14

> Hej Harald
> Tak for din beskrivelse.
> Jeg kan kun finde EditMask og ikke EditFormat.

Hvis du vælger et f.eks. integer felt så er der en EditFormat, hvis du
f.eks. vælger et string felt så er der en EditMask.

/HK

Fra : Monie Jacobsen

Dato : 22-12-03 13:39

Hej Harald