VertScrollBar starte helt oppefra?
Fra : Monie

Dato : 20-12-03 07:40

Jeg har brug for, at min VertScrollBar på min form (fmIndskrivPers),
er helt op
Når jeg åbner formen er den VertScrollBar helt ned... Er der nogen der
ved hvordan jeg undgår dette?.

Har prøvet nedstående kode!

procedure TfmIndskrivPers.FormShow(Sender: TObject);
begin
KeyPreview := True;
fmIndskrivPers.VertScrollBar.Position :=0;
end;

På forhånden rigtig mange tak.
Mvh og god jul.
På forhånden mange tak.
Monie Jacobsen
E-mail:energy@sunwind.dk

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 20-12-03 12:36

hejsa....

uden at ha prøvet det, vil jeg tro, at du skal sætte itemindex:=0;

/finn

Fra : Harald

Dato : 20-12-03 15:51

"Finn Bindeballe" <FinnB_ZIPZAP_@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa....
>
> uden at ha prøvet det, vil jeg tro, at du skal sætte itemindex:=0;

Ikke mere gløgg til den mand :)

Prøv med dette:
postmessage(handle,WM_VSCROLL,SB_TOP,0);

Om WM_VSCROLL er den bedste at bruge ved jeg ikke men det ser ud til at
virke.

Mvh
HK

Fra : Monie

Dato : 21-12-03 11:34

"Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> wrote in message news:<3fe461ba$0$27442$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> postmessage(handle,WM_VSCROLL,SB_TOP,0);
>
> Om WM_VSCROLL er den bedste at bruge ved jeg ikke men det ser ud til at

Hej Harald
Det virkede!
Jeg kan betro dig, at jeg havde prøvede mange ting.
Kende heller ikke noget til de coder du anvender i forslaget.
Men man må lærer, så lang man lever og det er skægt.

Med venlig hilsen og god jul
Monie Jacobsen
E-mail: energy@sunwind.dk