Tidsbegrænsning i program
Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 23:33

Hej,
er der en måde at begrænse hvor længe etprogram kan bruges. Jeg har forsøgt
med den kode, men det virker ikke.

vh
Harald

program XYZ;

uses
Forms, Sysutils, Dialogs,
stryunit in 'stryunit.pas' {Form1};

const
YearExp = 2003;
MonthExp = 12;
DayExp = 31;

{$R *.RES}

function CheckDate(y, m, d: Integer): Boolean;
begin
Result := True;
if (Date > EncodeDate(y, m, d)) then
begin
ShowMessage('Programmet er udløbet. ');
// Result := False;
Form1.Close; // if date expired application close
// halt;
end;
end;

begin
Application.Initialize;
Application.CreateForm(TForm1, Form1);
Application.Run;
end.

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 00:18

"Harald" <harald_thomsenATyahoo.com> wrote in message
> Hej,
> er der en måde at begrænse hvor længe etprogram kan bruges. Jeg har
forsøgt
> med den kode, men det virker ikke.

if date>encodedate(2003,12,31) then close;

Dit program kalder ikke CheckDate, så selvfølgelig sker det ikke noget,
men princippet er OK.

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 09:54

mange tak,