Hælp, T-800 Mhz kan kun starte win med FSB~
Fra : KO

Dato : 19-04-01 08:25

Hvad gør jeg? Jeg installerede Windows forfra i lørdags, da den var blevet meget ustabil. Jeg fandt dog ud af, at hvis jeg satte FSB
til 90 Mhz og ligeledes rammen til 90 Mhz, så virkede alting fint. Jeg fik ud fra det var rammene, og købte nogle nye. Men de nye er
ingen mirakkelkur (læs = problemet er der stadig). Jeg kan sætte FSB til 95 Mhz og rammen til 126 Mhz (rammen følger bundkortets
hastighed plus 33 Mhz) og Windows starter fint op. Men sættes FSB til 100, så kan windows ikke startes, og kommer med en
fejlmeddelelse, og stopper!

Hvad kan være galt? Alt har virket stabilt i 7 måneder. FSB har kørt ved 102 Mhz de sidste 2 måneder.

FSB kan indstilles ved Mhz 90, 95, 100, 101, 102, 103 o.s.v.

Hardware:
Bundkort: Asus A7v KT133
CPU: Thunderbird 800 Mhz - ca. 40 grader.
Grafikkort: Asus GeForce 2MX 7100
Ram: 512 MB PC-133 fra Tech-Trade - står til cas3
Sound Blaster Live!
HD: IBM 30 GB 7200 rpm
+ diskdrev samt cd-drev.

Alt kører defalut på bundkortet = de "orig" indstilninger.

Maskinen kører Windows 98 SE

Tænkte på, om grafikkortet kunne have taget skade, eller måske Sound Blaster Live! Tror i dette er en mulighed?

Eller er det ligefrem CPU eller bundkortet? Den kommer jo netop med "fremprovekerede" fejlmeddelelser ved 100 FSB som jo er
default!!

Fra : KO

Dato : 19-04-01 08:33

Det skal lige nævnes, jeg har prøvet at sætte V-core op fra default 1.7 til 1.75. Men det hjælp heller ikke. Hvor meget betyder
springet fra 1.7 til 1.8, hvis jeg vil prøve dette?

Hygge
Kim