Dynamiske websider
Fra : Johnny

Dato : 19-12-03 00:02

Hej ng

Jeg roder lidt med MS Frontpage og synes at det er et fint værktøj til
at producere flotte websider med.

Men, er det muligt at lave mere dynamiske websider med dette produkt,
uden at skulle ud i at direkte programmere noget andet end den HTML
som FrontPage producerer? Jeg tænker på sådan noget som et lille
forum, en opslagstavle eller lign? Kan man evt. i FrontPage lave noget
bruger login med password for at komme videre ind på siden?

Kan man lave sådanne dynamiske websider på f.eks. det webområde som
stilles til rådighed af TDC når man har abbonnement dér?

På forhånd tak
/Johnny

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-03 00:22

fluktion@hotmail.com (Johnny) skrev :

>Kan man lave sådanne dynamiske websider på f.eks. det webområde som
>stilles til rådighed af TDC når man har abbonnement dér?

Nogen af de ting, du nævner kan godt laves i FP, men det kræver
Frontpage Extensions og det har du ikke på en homeserver hos TDC.

Kræver et webhotel, der understøtter det (og koster en smule,
spørg i news:dk.edb.internet.udbydere.webhotel).

Ellers kan du bruge noget serverside som php eller asp til det,
men igen, det kræver et webhotel.

Så det du beder om, kan kort sagt, ikke lade sig gøre på en
homeserver.
--
Knud

Fra : Tue

Dato : 19-12-03 08:16

> [...]
> men igen, det kræver et webhotel.
>
> Så det du beder om, kan kort sagt, ikke lade sig gøre på en
Kan du give et hint om hvordan man laver et login med password
i FrontPage

Mvh Tue

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-03 10:09

"Tue" <nrojslein@hotmail.com> skrev :

>Kan du give et hint om hvordan man laver et login med password
>i FrontPage

Se tråden, der starter med
Subject: password på en enkelt side
Date: Sat, 13 Dec 2003 14:08:30 +0100
--
Knud

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-12-03 10:31

Hvorfor ikke citere johnny - det vil være nemmere end at man først
skal finde siden via google, hvorefter man har adgang til mig, der
blot spørger, og så skal man desuden finde de øvrige svar, der
måske er udløbet på serveren hos den pågældende udbyder.

Nå, jeg citerer lige Johnnys svar til mig :(delvist)

"I frontpage i rod webstedet opretter du f.eks. en mappe der
hedder bruger
denne mappe højre klikker du på og konvertere den til websted der
efter
dobbeltklikker du og vælger at udgive den på
http://www.xxx.dk/bruger .

Når den er udgivet skal du åbne webstedet http://www.xxx.dk/bruger
så er der
adgang til "funktioner" og "server"

Her kan du give særlige tilladelser om at kun registrede brugere
kan læse
m.m."

Jeg kan så tilføje: (citeret delvist fra mig selv)

Man skal altså simpelthen ændre på den såkaldte anonyme adgang til
brugerne, således at de f.eks. kun får
browseradgang når de indtaster de foruddefinerede brugere med
password og bruger-id.

Men man skal i øvrigt huske, inden at man konverterer til et
websted, at den pågældende mappe, man konverterer, skal indeholde
en index-fil (default-fil) således at siden kan findes af
browseren.

eksemplet jeg fik var at jeg skulle udgive www.xxx.dk./bruger som
separat side, samtidig skal indeholde en sådan index-fil eller en
default-fil.

Desuden kan det gøres med et javascript -jeg husker ikke dette
script, desværre, men jeg ved at det er blevet udgivet tidligere
med henvisninger til en side, hvor noget sådant kan findes.

--
ahw