Macromedia fireworks og dreamweaver - inte~
Fra : Lars Petersen

Dato : 18-12-03 13:16

Hej.

Jeg er ikke en super-hej til html så jeg benytter macromedia's
produkter for at lette min hverdag. Jeg skriver i dette forum da
jeg antager at folk der bruger flash måske også kender til de
andre macromedia produkter og derfor måske kan hjælpe.

I Fireworks har jeg lavet en "interaktiv" menu (pop-up menu) som
"folder ud" mod højre når musen føres hen over. Dette har jeg
importeret på min side i dreamweaver. Alt virker perfekt hertil.
Nu baserer jeg så en template på min side, således at jeg kan
have menuen på alle andre sider uden at skulle anvende frames
(hvilket giver problemer idet der ikke kan "foldes ud" over
kanten på venstre frame). Ok så langt.

Problemet: Når en side (baseret på templaten med menuen) ikke
ligger i samme bibliotek som hovedsiden så vises de små pile som
Fireworks anvender til at signalere at der er undermenupunkter
IKKE. Der må være en eller anden henvisning til de pile (en fil
der hedder arrows.gif) som ikke fatter at menu'en ikke ligger i
det aktuelle bibliotek men er inkluderet i template'en.

Altså: kan nogen fortælle mig hvordan jeg får de pile til at
"hænge sammen" med templaten og blive vist på alle sider? Kan man
evt. ændre noget inde i selve den fireworks genererede kode,
således at stien til den pil er absolut (komplet URL)? Så må
problemet da være løst ... Eller er der helt andre alternative
forslag?

Ved Venlig Hilsen

Lars Petersen

- Pædagogiske tutorials på dansk