Endnu en Tiscali opsigelse. absurd histori~
Fra : Christian Haugwtz

Dato : 21-12-03 18:36

Hej NG

Så blev det også min tur til at bitche over tiscali.

Jeg skulle hjælpe en bekendt med at installere tiscali adsl med PPPoE.

Det prøvede jeg så, men forbindelsen "timede-out" da jeg brugte WinXPs
indbyggede PPPoE.

Så prøvede jeg at installere Win2000 og brugte medfølgende software med
samme resultat.

Så prøvede jeg at opdatere netkort drivere, samme resultat.

Så ringede vi til tiscali og beklagede os, så de fik tdc til at ordne den,
sagde de.

Så prøvede vi igen men der var ikke sket noget.

Så prøvede jeg med et andet netkort. Samme resultat...

Så ringede vi, hvor de så mente at vi måtte prøve med en anden computer, det
gjorde jeg så selvom jeg mente det måtte være nok med to netkort.

Selvfølgelig med samme resultat.

Så ringede vi igen til tiscali, hvor de gik med til at sende en tekniker..

Et par dage senere ringer tiscali og siger at der vil komme en tekniker og
hvornår han ville komme.

To timer senere ringer de og siger at de har fundet fejlen og at det nu
skulle virke.

OG DET GJORDE DET SGU!

Vi fik installeret mail-adresse og det hele, men så her i dag nogle dage
efter det hele virker, holdt mail-systemet op med at virke, da smtp-serveren
ikke mente
at hun havde en tiscali IP-adresse.

Så nu har vi sendt en opsigelse til Tiscali..

Undskyld den lange smøre...

Mvh
Christian Haugwitz

Fra : Martin Rasmussen

Dato : 21-12-03 21:51

"Christian Haugwtz" <christian@haugwitz.net> skrev i en meddelelse
> Vi fik installeret mail-adresse og det hele, men så her i dag nogle dage
> efter det hele virker, holdt mail-systemet op med at virke, da
> [...]

Hvilken smtp-server? Prøv smtp.tiscalimail.dk da det lyder som om
post-klienten er sat op til at bruge smtp.tiscali.dk.

> Så nu har vi sendt en opsigelse til Tiscali..
> Undskyld den lange smøre...

Gør ikke noget, men så blot bort fra mit svar, hvis det ikke var hjælp, til
at få det til at virke, du var ude efter.

Martin Rasmussen