Ledningsstrækning efter telefonfilter
Fra : F.Larsen

Dato : 20-12-03 20:09

Hej

Hvad er maksimumsgrænsen for ledningsstrækning mellem telefonfilter og ADSL
router, f.eks. den her løsning:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/spoergsmaal_og_svar/#goerdetse
lv

Er det alm netværkskabler (med RJ45) ?

--
Flemming

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-12-03 20:14

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er maksimumsgrænsen for ledningsstrækning mellem telefonfilter og
ADSL
> router, f.eks. den her løsning:

Ret lang på ordentligt kabel (det er samme linjekodning som mellem dig og
centralen og 100 meter fra eller til...)

> Er det alm netværkskabler (med RJ45) ?

Ja, det vil være fint.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-12-03 20:56

> [...]

> Ret lang på ordentligt kabel (det er samme linjekodning som mellem dig og
> centralen og 100 meter fra eller til...)

man kan da ikke komme RJ-45 stik i skillefilteret... Men hvis man sætter
skillefilter og modem ved telefonstikket, kan man sagtens køre med netværk
resten af vejen med netværkskabel og RJ45 stik

ellers skal det være netværkskabel monteret med RJ11 stik

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-12-03 21:10

> man kan da ikke komme RJ-45 stik i skillefilteret...

Adaptere er opfundet.

> Men hvis man sætter
> skillefilter og modem ved telefonstikket, kan man sagtens køre med netværk
> resten af vejen med netværkskabel og RJ45 stik

Det er også en mulighed

Fra : F.Larsen

Dato : 21-12-03 11:20

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse

> Adaptere er opfundet.

Har du noget info på hvordan stik skal forbindes - dvs fra netværkskablet
(RJ45) til skillefilteret (RJ11?)
Det er lige det jeg har brug for ! :=)

> Det er også en mulighed

Af praktiske årsager skal vil jeg helst have filtret siddende i stuen og
sætte routeren sammen med PC på førstesal. Der er allerede trukket en god
kvalitet netværkskabel som kan bruges (ca 10 meter)

--
Flemming

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-12-03 12:18

> Har du noget info på hvordan stik skal forbindes - dvs fra netværkskablet
> (RJ45) til skillefilteret (RJ11?)
> Det er lige det jeg har brug for ! :=)

Du skal bare bruge et af parrene i Cat5-kablet, det er ligegyldigt hvilket

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-12-03 12:39

"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote in message

> Har du noget info på hvordan stik skal forbindes - dvs fra netværkskablet
> (RJ45) til skillefilteret (RJ11?)
> Det er lige det jeg har brug for ! :=)

Hvis du vil have skillefilter og modem et andet sted, skal der bruges RJ-11
stik i begge ender... og det er bare en alm. 2leder telefonkabel man kan
bruge..
og det er 2 tråde midt i stikket

> [...]
> sætte routeren sammen med PC på førstesal. Der er allerede trukket en god
> kvalitet netværkskabel som kan bruges (ca 10 meter)

Nu ved jeg ikke helt hvordan det er med cybercity og delt kobber.. Du for en
router leveret med til forbindelsen med indbygget adsl modem?

Så er det naturligvis smartest at have den ved pc´en.. Men det kunne da
sagtens lade sig gøre, at du skruer begge ting op på vægen. skillefilter, og
modem/router.. og så bruger det kabel du har trukket op til pc´en....
Hvis det er RJ45 stik i begge ender, og ikke lige har værktøjet til at
skifte til RJ-11 så er det bare et normal forlængerkabel på 10telefon du
skal bruge..