Forskel på maksimal afstand til Centalen
Fra : GN

Dato : 20-12-03 13:24

Hej

Hej - Jeg skulle gerne bruge en adsl på en position langt fra centralen.
Naboen har prøvet tdc, men fået afslag pga. for stor afstand til centralen.
Nogen der sidder inde med konkret viden om nogle xdsl udbyderes udstyr
rækker længere end andres?
.. Det jeg tænker på er, at løsninger med delefilter (tdc) måske rækker
kortere end udbydere der går direkte på kobberet!?

mvh
GN

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-12-03 13:46

"GN" <Guenther@FJERNES.softhome.net> skrev i en meddelelse
> Nogen der sidder inde med konkret viden om nogle xdsl udbyderes udstyr
> rækker længere end andres?

Det gør de ikke, men andre udbydere kan evt. acceptere større risiko for
fejl.

> . Det jeg tænker på er, at løsninger med delefilter (tdc) måske rækker
> kortere end udbydere der går direkte på kobberet!?

Nej, det har intet at sige

Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-12-03 14:01

Martin Højriis Kristensen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Nej, det har intet at sige

Når vi er ude på grænsen af hvad der er teknisk muligt, er der så ikke en
dæmpning i delefilteret også?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-12-03 14:12

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
> Når vi er ude på grænsen af hvad der er teknisk muligt, er der så ikke en
> dæmpning i delefilteret også?

Jo, men det er stadig negligibelt

Fra : Kevin Simpson

Dato : 20-12-03 13:51

Syntes du skal få Sonofon Bredbånd FWA

Ring til Sonofon på gratis nummer 80 29 29 29
Jeg har haft produktet og været yderst tilfreds..
Det er ikke DSL men fungerer via en tovejs parabol der snakker med noget
udstyr sonofon har siddende der hvor de har mobil sendere..

Mvh. Kevin

Fra : danni plougmann

Dato : 20-12-03 16:46

> [...]
> Det er ikke DSL men fungerer via en tovejs parabol der snakker med noget
> udstyr sonofon har siddende der hvor de har mobil sendere..

det kræver så at man har line in sight,
sonofon's fwa parabol skal kunne se mobilamsten fra ens bopæl.

Fra : Kevin Simpson

Dato : 20-12-03 16:49

Ja.. fra et eller andet sted på bygningen....
Eller et træ i haven.. Eller et andet højt objekt...

Der er faktisk mange steder det kan lade sig gøre...
Og kan det ikke,, er der ingen omkostninger ved det..
De sender teknikeren ud og chekker forholdene gratis..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-12-03 20:58

"Kevin Simpson" <zima_dk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Og kan det ikke,, er der ingen omkostninger ved det..
> De sender teknikeren ud og chekker forholdene gratis..

og hvis det ikke kan lde sig gøre, før der er foretaget udvidet
installation, fx etablering af høj antennemast, kommer teknikeren svjv.
gratis tilbage og monteret det. dog skal kunden jo så betale liften der skal
til, hvis det er over 5 meter fra jord.