Nye priser hos Tiscali
Fra : Anders Houmark

Dato : 20-12-03 13:17

Hejsa..
Fik lige et brev ind af døren her i dag, det indeholder Tiscalis nye priser.

Her er hele brevet:
********************************
Nye billigere priser på bredbånd fra Tiscali

Julen nærmer sig og tiscali er i gavehumør. I vores konstante kamp for bedre
og billigere bredbånd, sænker vi nemlig priserne på en række af vore
linjestørrelser^1
Fra d. 1 februar 2004 får du helt automatisk de nye priser som du finder
nedenfor. Du skal intet foretage dig. På næste faktura vil vi automatisk
modregne den besparelse du har optjent i perioden fra 1. februar til næste
fakturaperiode.

Tiscali Bredbånd (Anders: Det er vist den løsning hvor Tiscali lejer sig ind
på TDC centraludstyr osv)
Linjestørrelse kbps- Pris kr. ^2
256/256 - 295
512/128 - 350
512/512 - 475
1024/512 - 500
2048/512 - 680
(Priserne er INKL. MOMS)

Tiscali Bredbånd Plus (Anders: Det er vist den løsning hvor Tiscali selv
ejer kobberet + centraludstyret)
Linjestørrelse kbps- Pris kr. ^2
256/256 - 256
512/128 - 300
512/512 - 400
1024/512 - 420
2048/512 - 564
(Priserne er EKSKL. MOMS)

( ^1 = Prisen for 256/256 er ikke nedsat, men er fortsat blandt markedets
absolut billigste. Til gengæld er det nu blevet væsenligt billigere at
opgradere til eksempelvis 512/128 for kun 55,- ekstra om måneden)

( ^2 Har du en SOHO77 router er der et tillæg på kr. 25,- inkl. moms. Har du
Cisco 827 router er der et tillæg på kr. 125 inkl. moms.

Er du blevet fristet af de nye priser, og hra du fået mod på en endnu
hurtigere forbindelse eller har du i dag en anden linjestørrelse end angivet
ovenfor, kan du hurtigt og nemt ændre din linjestørrelse på
www.nyepriser.tiscali.dk . Du vil i løbet af ganske kort tid opleve, at din
forbindelse er blevet ændret.

Vi håber at du for glæde af prisnedsættelsen. Med denne gode nyhed vil
Tiscali gerne ænske dig en glædelig Jul og et godt Nytår.

Vi er på din side i kampen for bedre og billigere bredbånd.

Med venlig hilsen
Tiscali A/S
********************************

Jeg tager forbehold for tastefejl, arbejder ikke lige som sekretær til
daglig

Men priserne er da ok.. Lidt irriterende at prisen fra alm. bredbånd til
bredbånd plus er lidt forskellig (og at den er opgivet uden moms) .. Men det
koster jo nok lidt ekstra når vi plus kunder også har en langt bedre news
server (har hørt at alm. bredbånd kunder er lejet ind hos TDC og kører på
deres forkrøblede news server).

Min 1024/512 linie går fra 645 til 525 kroner om måneden, det er ikke
ligefrem Tele2 priser, men det er da bedre end tidligere.. Og jeg kan nu få
2048/512 til 700 kroner om måneden.. kan godt være der skal opgraderes lidt
på et tidspunkt

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Benjamin

Dato : 20-12-03 13:19

Anders Houmark wrote:
> [...]

Tiscali har igen bevist at de er bagud Se her:
http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/

/ Benjamin

begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end

Fra : Anders Houmark

Dato : 20-12-03 13:44

Benjamin wrote:

> Tiscali har igen bevist at de er bagud Se her:
> http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter/

Det vil jeg nu ikke sige? Hvordan vil du begrunde det?

Cybercity priser:
256/256 kbit: 395 kroner (100 kroner dyere end Tiscali)
512/512 Kbit/s 499 kr. (afhængig af Tiscali type, så enten 25 kr.
billigere eller samme pris)
1024/256 Kbit/s nedsættes til 499 kr. (tilbydes vist ikke af
Tiscali.. Men du kan få 256kbit mere upstream for samme penge)
1024/512 Kbit/s nedsættes til 559 kr. (59 kroner dyere end Tiscali)
2048/512 Kbit/s nedsættes til 669 kr. (11 kroner billiugere end
tiscali)
2560/768 Kbit/s nedsættes til 745 kr. (desværre ikke muligt hos
Tiscali)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

begin 666 dot.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Benjamin

Dato : 20-12-03 15:22

Anders Houmark wrote:
> [...]

Ja jeg var nok lige hurtig nok på aftrækkeren. Så kun på de to store
forbindelser da jeg selv har 2048/512.

/ Benjamin

Fra : Rander

Dato : 20-12-03 16:08

Sat, 20 Dec 2003 13:44:14 +0100 brugte Anders Houmark 32 linier på at
fortælle dette til dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>Det vil jeg nu ikke sige? Hvordan vil du begrunde det?
>Cybercity priser:
>256/256 kbit: 395 kroner (100 kroner dyere end Tiscali)

Ja, hvis du vælger USB-modem, og så må du ikke dele forbindelsen over flere
computere...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Man er forelsket, lige indtil man bliver gift og så får
børn. Så er det ovre. (Lasse, 8 år)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-12-03 23:08

Hej Rander, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ja, hvis du vælger USB-modem, og så må du ikke dele forbindelsen
> over flere computere...

Det stammer fra før 1. september.

Mht. USB-modem ved jeg dog ikke, om man stadig risikerer et sådant,
hvis man er på en central uden Tiscalis ADSL-udstyr.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : TBC

Dato : 21-12-03 03:19

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> Det stammer fra før 1. september.
>
> Mht. USB-modem ved jeg dog ikke, om man stadig risikerer et sådant,
> hvis man er på en central uden Tiscalis ADSL-udstyr.

Da jeg havde USB-modem hos Tiscali fra som jeg var kunde hos fra 1998 til
2002-3 stykker (iøvrigt en glimrende forbindelse da jeg først fik modem på
den) delte jeg den imellem flere computere. Hvordan i alverden skulle
Tiscali dog også kunne regulere det i praksis ?

TBC

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-03 13:56

Benjamin skriblede:

[snipped]

Fra gruppens fundats:

"Det er ikke tilladt at sende billeder, programmer eller
andre filer, der ikke består af ren tekst. V-cards og
indlæg formateret med HTML er således også uønskede og
henvises til dk.binaer".

--
/Gevaldi

Fra : Benjamin

Dato : 20-12-03 15:21

Gevaldi wrote:
> [...]

Så det godt ... umiddelbart regnede jeg med at der ville blive set igennem
fingre med en enkelt smutter.

--

/ Benjamin

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-12-03 22:59

Hej Anders Houmark, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Lidt irriterende at prisen fra alm. bredbånd til bredbånd plus er
> lidt forskellig (og at den er opgivet uden moms) ..

Produkter, der markedsføres som erhvervsprodukter (uanset alle kan
abonnere på dem), er jo normalt opgivet uden moms. Det gælder også fx
deres webhoteller. Den opdelingstype findes vist hos næsten alle.

At der så er en umiskendelig hørm af markedsføringsfolk bag den slags
opdelinger er vi rørende enige om

> Men det koster jo nok lidt ekstra når vi plus kunder også har en
> langt bedre news server (har hørt at alm. bredbånd kunder er lejet
> ind hos TDC og kører på deres forkrøblede news server).

Siden 1. septemer: Ikke hvis man er opkoblet på en central med Tiscalis
ADSL-udstyr (hvilket man pr. automatik jo er, hvis man har Bredbånd
Plus). I så fald er Bredbånd Minus-kunder også opkoblet på Tiscalis net
og dermed bl.a. newsservere.

De eneste nævneværdige forskelle er den faste IP og selv at kunne vælge
mellem deres hardwareudstyr (routerne). Bredbånd Minus-kunder får det,
der bliver stukket ud.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-12-03 23:05

Hej Rudi Stegen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> De eneste nævneværdige forskelle er den faste IP og selv at kunne
> vælge mellem deres hardwareudstyr (routerne). Bredbånd
> Minus-kunder får det, der bliver stukket ud.

Hmm... Jeg glemte, at det (vist da..?) kun er Bredbånd Plus, der
leveres via et selvstændigt kobberpar (forudsat der er et frit par til
rådighed, ellers via fastnettelefon og skillefilter som Bredbånd
Minus).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 21-12-03 19:03

Hej

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> wrote:

[Klip]
>De eneste nævneværdige forskelle er den faste IP og selv at kunne vælge
>mellem deres hardwareudstyr (routerne). Bredbånd Minus-kunder får det,
>der bliver stukket ud.
[klap]

Som er ? Et Siemens ExpressLink modem ? samme system som TDC leverer ?
eller ? (overvejer at flytte til Tiscali, og droppe mit fastnet abb.).

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Nic

Dato : 21-12-03 19:17

> Som er ? Et Siemens ExpressLink modem ? samme system som TDC leverer ?
> eller ? (overvejer at flytte til Tiscali, og droppe mit fastnet abb.).

Flyt til CC istedet... samme produkt, MED support ;)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-12-03 21:21

Hej Ole Rasmussen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

[hardwareudstyr (routerne)]

> Som er ? Et Siemens ExpressLink modem ? samme system som TDC
> leverer ? eller ?

Det afhænger af, om Tiscali har deres eget ADSL-udstyr på din central.
(Er der opkoblet noget Bredbånd Plus på den har de).

Har de, er det formentlig ZyXEL 650, evt. Cisco 677 (omend jeg tror, de
gerne ser disse udfaset. Egentlig en skam for det er det mest robuste
hardware, jeg har været udsat for).

Hvis de ikke har udstyr på din central, kobles du op på TDC's net i
stedet for. I så fald ved jeg ikke, hvad der leveres.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : FamFam

Dato : 28-12-03 15:21

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:
> [...]
>
> Vi håber at du for glæde af prisnedsættelsen. Med denne gode nyhed vil
> Tiscali gerne ænske dig en glædelig Jul og et godt Nytår.

Er det bare mig, eller kan det her ikke med meget stor rimelighed
læses således at dem der ønsker at ændre liniestørrelse nu (i julen),
får det til ny priser?

Desværre læser Tiscali det ikke sådan - de har først tænkt sig at
regulere priserne fra 1/2. Så når man på baggrund af
informationsbrevet om _nye_ priser går ind på siden
_nyepriser.tiscl..._ så ser man altså _gamle_ priser. Og det er de
gamle priser man siger ja til.

Jeg blev "fristet" af de ny priser i "julen" og ville gerne have min
"gave" så jeg gik ind på siden "nyepriser".blabla "i dag", men det kan
man først få til februar! Er det ikke at stramme den?

/ famfam

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-12-03 23:57

Hej FamFam, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> får det til ny priser?

"Fra d. 1. februar 2004 får du helt automatisk de nye priser som du
finder nedenfor.... På næste faktura vil vi automatisk modregne den
besparelse du har optjent i perioden fra 1. februar til din næste
fakturaperiode."

Jeg har lidt svært ved at se, hvordan det kan forstås på andre måder,
end at de priser, der opgives i brevet, er gældende fra andet end 1.
februar 2004.

--
Hygge fra Århus - Rudi