ud af tdc
Fra : Jan Holm

Dato : 18-12-03 22:26

Hej Alle

Overvejer lidt helt at opsige den faste telefon og kun bruge mobil.
Der ryger mange penge bare i abonoment. Så var det jeg tænkte..
Skal man have et fastnet nummer for at få ADSL ? Pt har jeg
fastnet og adsl hos tdc men overvejer at nøjes med adsl hos cybercity

Mvh
Jan Holm

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-12-03 23:17

"Jan Holm" <NOSPAM@NOSPAM.TIA> skrev i en meddelelse
> overvejer at nøjes med adsl hos cybercity

Så behøver du (som regel) ikke fastnet

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 19-12-03 00:37

> Så behøver du (som regel) ikke fastnet

det afhænger af om cybercity har udstyr på din central.
Har de det , bruger de det rå kobber,
Hvis ikke må de leje sig ind hos tdc og så er der brug for en bærelinie
til signalet - en telf.linie. Kaldet delt kobber.
Har lige undersøgt det af samme grund som dig. Jeg kan i princippet bruge
naboens tlf. linie (samme hus).
mvh
Vibeke

Fra : Piotr

Dato : 18-12-03 22:50

> [...]
> Skal man have et fastnet nummer for at få ADSL ? Pt har jeg
> fastnet og adsl hos tdc men overvejer at nøjes med adsl hos cybercity

Du kan nøjes med ADSL ved cybercity.

--Piotr

Fra : Calle.

Dato : 18-12-03 23:35

Piotr wrote:

> Du kan nøjes med ADSL ved cybercity.

kender en, der ikke har fastnet, han kan da ikke få cybercity ADSL af samme
grund. Hvad skal han gøre for at få det uden fasttlf.

--
Calle

Fra : Thomas Joergensen

Dato : 18-12-03 23:50

> [...]
samme
> grund. Hvad skal han gøre for at få det uden fasttlf.

Kender 2 der har det hos cybercity uden fastnettelefon.

/Thomas

Fra : Benjamin

Dato : 19-12-03 11:07

Calle. wrote:
> [...]

Så vidt jeg ved kan man kun få adsl ved Cybercity uden at have
fastnettelefon, hvis man har et ekstra sæt ledige kobberpar, udover dem TDC
bruger til fastnet.

/ Benjamin

Fra : Jan Holm

Dato : 19-12-03 13:08

"Benjamin" <nospam@REMOVETHISSHITFIRSTfreeworld.dk> skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg ved kan man kun få adsl ved Cybercity uden at have
> fastnettelefon, hvis man har et ekstra sæt ledige kobberpar, udover dem
TDC
> bruger til fastnet.

Det hus vi bor i har 2 linier ind (har tidligere været 2 lejemål) Så det
burde
kunne lade sig gøre. Men det burde da alligevel være muligt at sige at tdc
skal ikke lave en linie til vores hus og så lade cybercity bruge det kobber
der
så ikke bruges til noget.

Jeg må hellere tale med cybercity.

Tak til alle

Mvh
Jan Holm

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 19-12-03 13:31

Jan Holm wrote:
> [...]
>
> Men det burde da alligevel være muligt at sige at tdc
> skal ikke lave en linie til vores hus og så lade cybercity bruge det kobber

Nope. Pga. forsyningspligten
(http://www.itst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95025574) lader det
sikke ikke gi' sig. Er der kun et kobberpar SKAL det reserveres til
PSTN, ISDN eller særlige telefonitjenester.

Det er en "ret" du ikke kan frasige dig.

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-12-03 20:07

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> skrev i en meddelelse
> Det er en "ret" du ikke kan frasige dig.

Jo, du kan overdrage kobberet til en anden udbyder. Det står velbeskrevet i
RK-aftalerne på det site du selv henviste til.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-12-03 11:25

Benjamin skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Så vidt jeg ved kan man kun få adsl ved Cybercity uden at have
> fastnettelefon, hvis man har et ekstra sæt ledige kobberpar, udover dem
> TDC bruger til fastnet.

Nej, jeg får det her d. 5 uden at have telefon, og jeg ved at der fra
kælderen og op i min lejlighed ikke er mere end et sæt kobber, det er
checket for nogle år siden, hvor jeg ikke kunne få CC ADSL af samme grund,
nu hvor jeg har opsagt min fastnet for ½ år siden var det ikke noget
problem,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt