Sunsite: Har kun adgang til at skrive i v~
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-12-03 21:04

Jeg læser normalt indlæg hos sunsite.auc.dk. Og sender indlæg der.

Men i visse grupper kan jeg ikke få lov at sende indlæg.
(Den seneste jeg prøvede var vist dk.politik.)

Hvorfor ikke.?

Jeg er ikke tilmeldt på nogen måde hos Sunsite. (På trods af at jeg har
læst at det "er man".)

Jeg har læst/skrevet i nyhedsgrupper via Sunsite i adskillige år. Er
kunde hos Tele 2. Tidligere hos Tiscali.

Og kan sende til både udbyderens og (visse) Sunsite grupper.

Mvh. Jørgen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-12-03 22:29

Jørgen Rasmussen <rj@ae.def.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Hvorfor ikke.?
>

> Jeg er ikke tilmeldt på nogen måde hos Sunsite. (På trods af at jeg har

For at poste kræver det login til newsserveren.

--
Bjarke Andersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-03 22:33

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev :

>For at poste kræver det login til newsserveren.

Det skulle kun være nødvendigt hvis ip-adressen ikke solverer til
DK.

Men det mærkelige er at han kan poste til nogle grupper og ikke
andre.

Men ellers er der oplysninger om registrering på
http://sunsite.dk/node/id/31

Jeg kan da fint sende dette indlæg f.eks.
--
Knud

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-12-03 22:48

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Jeg kan da fint sende dette indlæg f.eks.

....jeg har ikke brugt sunsite et par måneder nu - er den blevet helt
stabil igen?
Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-03 22:56

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev :

>...jeg har ikke brugt sunsite et par måneder nu - er den blevet helt
>stabil igen?

Ved jeg ikke, bruger den ikke normalt.
--
Knud

Fra : Hans Paulin

Dato : 19-12-03 23:01

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Ved jeg ikke, bruger den ikke normalt.

....'kay...
Hans

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-12-03 00:00

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> crashed Echelon writing

> Det skulle kun være nødvendigt hvis ip-adressen ikke solverer til
> DK.

Jeg har nu siddet på danske IP'er og er blevet nægtet adgang til posting
grundet manglende login, dog kan tingene have ændret sig siden da.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-12-03 00:03

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> crashed Echelon writing

> Men ellers er der oplysninger om registrering på
> http://sunsite.dk/node/id/31

Kom først lige til at læse den efter min anden post til dig.

Bemærk alle udenfor auc campus skal registrere sig for at få lov til at
poste.

--
Bjarke Andersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-12-03 00:10

> [...]

>news:mgr6uvstenalt6acnim8a0f205l4o5hupc@sunsite.dk :

>Bemærk alle udenfor auc campus skal registrere sig for at få lov til at

Det ved jeg godt, at der står.

Det har der stået i flere år, men det har altid været sådan at
når man har en ip-adresse, der til hører til DL-server, så kan
man poste.

Jeg har jo også kunnet poste det indlæg, du svarer på, uden at
være registreret, hvilket du kan i headeren her:

sombetyder, at man er anonym med en dansk ip-adresse.
--
Knud

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-12-03 22:58

Bjarke Andersen wrote:

> For at poste kræver det login til newsserveren.

Nej. (- Og dog, måske. Jeg logger ikke på.)

Jeg skriver mit indlæg, vil sende, og får besked på at jeg ikke kan
sende til gruppen.

Læs teksten i mit indlæg igen.
Som jeg skriver kan jeg fint sende indlæg i visse grupper.

Mvh. Jørgen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-03 23:50

Jørgen Rasmussen <joergen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev :

>Jeg skriver mit indlæg, vil sende, og får besked på at jeg ikke kan
>sende til gruppen.

Der kan jo ikke ske noget ved at du registrerer dig, samtidig får
du adgang til lidt flere grupper.
--
Knud

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 20-12-03 15:56

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Der kan jo ikke ske noget ved at du registrerer dig, samtidig får
> du adgang til lidt flere grupper.

Jeg har adgang til masser af grupper.

Det sker vel 2 gange om året at jeg vil skrive til en Sunsite gruppe jeg
ikke kan få adgang til.

Så det er bestemt ikke noget stort problem. Bare underligt.!

Thomas Corell: Jeg husker ikke fejlmeddelelsen eksakt. Bare at jeg ikke
har adgang til at sende til gruppen.

Mvh. Jørgen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-12-03 16:19

Jørgen Rasmussen <joergen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev :

>Jeg har adgang til masser af grupper.

Nu er det jo Sunsites newsserver, jeg svarer på.

Ikke, hvad man måtte have adgang til på andre nesservere.
--
Knud

Fra : Thomas Corell

Dato : 20-12-03 13:14

Jørgen Rasmussen wrote:

> Nej. (- Og dog, måske. Jeg logger ikke på.)
>
> Jeg skriver mit indlæg, vil sende, og får besked på at jeg ikke kan
> sende til gruppen.

Hvilken gruppe, hvilken fejlmeddelelse ?

--
Don't waste space