INFO om ABtelenet?
Fra : Søren

Dato : 15-12-03 22:03

Hej gruppe

Vi har i vores boligforening fået et tilbud på internet og telefoni fra
ABtelenet. Tilbudet kommer sådan set meget belejligt, da vores nuværende
udbyder ikke magter at leverer den vare som de har lovet.

I tilbudet skriver de at de kan leverer en 9,2 Mbit G.SHDSL altså en synkron
9,2 Mbit linje. Det kan undre mig lidt at De tilbyder så høj en hastighed,
når andre udbydere ikke tilbyder højere end 2,3 Mbit via denne teknologi.

Jeg er meget interesseret i at høre jeres erfaringer om denne udbyder, da vi
ikke ønsker at begå den samme fejl som vi begik da vi valgte KABELNETTET.DK
(undskyld.. jeg ved godt jeg ikke må bande)

Så hvis i ligger inde med oplysninger om ABtelenet vil jeg meget gerne høre
fra jer helst her i gruppen så andre også kan få glæde af det.

Venlig hilsen

Søren

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-12-03 01:52

"Søren" <Soeren.hanghoej@GED.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> synkron 9,2 Mbit linje. Det kan undre mig lidt at De tilbyder så høj
> en hastighed, når andre udbydere ikke tilbyder højere end 2,3 Mbit via

Bundling af linjer 4*2,3=9,2

--
Bjarke Andersen

Fra : Svend

Dato : 16-12-03 09:19

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> "Søren" <Soeren.hanghoej@GED.dk> crashed Echelon writing

> Bundling af linjer 4*2,3=9,2

NEJ, jay.net er leverandør på denne forbindelse, og de bundle ikke på denne
størrelse. De kan tilgengæld bundle 2 * 9,2 mbit til 18,4

Se http://boligforening.jay.net/fp/bolig/price.php

--
Svend

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-12-03 12:00

On Tue, 16 Dec 2003 09:19:12 +0100, Svend wrote:

> "Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message

> NEJ

Hvis det er g.shdsl, saa er det noedvendigvis bundling af et antal
linier, da g.shdsl ikke kan opnaa 9.2 Mbps.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Svend

Dato : 16-12-03 13:28

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
> On Tue, 16 Dec 2003 09:19:12 +0100, Svend wrote:
>
> Hvis det er g.shdsl, saa er det noedvendigvis bundling af et antal
> linier, da g.shdsl ikke kan opnaa 9.2 Mbps.

Ok, det er forstået.

Dvs. at de bundler kobber og har et "modem" der kan køre på flere kobber par
?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-12-03 13:53

On Tue, 16 Dec 2003 13:27:37 +0100, Svend wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Ok, det er forstået.
>
> Dvs. at de bundler kobber

Hvad mener du lige med det ?

> og har et "modem" der kan køre på flere kobber par ?

Hvem ved, de kan have et antal seperate modem'er, og en router som
load-sharer over et antal paralelle forbindeler.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-12-03 16:21

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem ved, de kan have et antal seperate modem'er, og en router som
> load-sharer over et antal paralelle forbindeler.

Hvis jeg ikke husker galt så kan SHDSL bundles på lag 1/2. Men om de så også
gør det er selvfølgelig umuligt at vide.