Skrive til en tekstfil?
Fra : Børge Jensen

Dato : 22-12-03 00:03

Jeg har været inde på http://html.dk/tutorials/asp/lektion15.asp,
Eksempel 4: En simpel linksamling, og det virker jo fint.

Jeg skal imidlertid bruge dette script til at lave flere
forskellige linksamlinger i samme dokument, læst fra forskellige
tekstfiler, men hvordan klarer jeg det?

Jeg vil gerne bruge SSI til opgaven, og har da også prøvet at
lave

<% Dim test
test="test.txt"
%>

<!--#include file="test.inc"-->

med

filespec = Server.Mappath(test)

i inc-filen i stedet for

filespec = Server.Mappath("test.txt")

og jeg kan da også skifte variablen ud så der står test2.txt, det
fungerer fint, men når jeg har to forskellige kald i samme fil
med to forskellige filnavne i variablen, så går det galt.

Er der nogen der har en løsning. Det er sikkert mig der er helt
forkert på den, jeg vil bare gerne lave noget smart.

Mvh
Børge Jensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Børge Jensen

Dato : 26-12-03 23:26

Børge Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Er der nogen der har en løsning.

Øv, hvorfor er det alle de andre der får svar, jeg får aldrig noget?

Jeg har også et indlæg liggende fra 3. december, der også er
ubesvaret.

Er det virkelig mit system der er noget galt med, er det kun mig
selv der kan se mine indlæg? Jeg synes da ikke at jeg har gjort
nogen noget?

Fra : Thomas Voller

Dato : 27-12-03 11:39

"Børge Jensen" <boerge_jensennospam@get2net.dk> skrev
> [...]
> Jeg skal imidlertid bruge dette script til at lave flere
> forskellige linksamlinger i samme dokument, læst fra forskellige

Jeg har skrevet en lille procedure til at klare det, du ønsker. Du kan se et
eksempel på hvordan den virker med to tekstfiler med links på:
http://www.voller.dk/rod/linksamling.asp
Du kan se ASP-koden der driver værket her:
http://www.voller.dk/rod/linksamling.txt
Jeg har ikke lagt hele koden herind, da usenet ikke er det bedste medie til
at fremvise kode. Som du kan se har jeg kommenteret hele proceduren, så
håber det er til at forstå. Hvis det ikke er tilfældet må du endelig stille
spørgsmål.

Til spørgsmålet om SSI er der intet der forhindrer dig i at lægge
prodceduren ud i sin egen ASP-fil du så inkluderer på alle de sider du
ønsker at bruge funktionen.

Godt nytår, Voller.