Vedrørende nyt hjemmebygget kabinet
Fra : Ukendt

Dato : 21-12-03 20:32

Hejsa.
Jeg går og pusler med en ide om at lave nut eget kabinet (meget flat). Mit
spørgsmål er, kan man købe et kabel der går fra ide og agp-dimserne på
bundkortet til de ting der skal kobles til, min plan er at lave et kabinet i
træ. gode råd modtages gerne mht. alt.

Hilsen Johnny

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-12-03 20:55

Johnny Ravn" <gab wrote:
> [...]
> agp-dimserne på bundkortet til de ting der skal kobles til, min plan
> er at lave et kabinet i træ. gode råd modtages gerne mht. alt.

Du mener vel ikke ide, men pci?

Til agp kan du kigge efter agpflex, men forvent ikke agp 4x eller8x
http://www.mycableshop.com/3rd_Level/AGP_RiserCards.htm
pris 75$
De har også pci-flex.

Har du set dette kabinet:
http://www.tweakup.dk/article/225/dk/

Men prøv i news:dk.edb.hardware.casemodding som er stedet for modding.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-03 22:35

Kan det ikke købes i Danmark, hvis ja gerne et link.

Johnny

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-12-03 23:33

Johnny Ravn" <gab wrote:
> Kan det ikke købes i Danmark, hvis ja gerne et link.

Jeg tror det ikke, men jeg havde selv kig efter en butik, og fandt
www.hytec-electronics.co.uk, som gav dette svarpå spørgsmålet om agp 4x
og agp 8x, samt levering til Danmark:

"Thanks for your email. Fast AGP cards on the end of a cable have always
been
a problem.
This new version, the FLEX-02, is a lot better than the early one,
because
it uses a Kapton cable, but it still has its limitations. I know that
Adex
have done a lot of testing and that the shorter the cable, the better
the
chance that it will work, but I would hesitate to say it will do 8x. I
seem
to remember the guy at Adex (who I am copying this email to for his
comments) saying that with a 1.5 inch cable, it would do 4x, but I will
wait
for his confirmation on that.

Yes, of course we deal with many customers in Denmark and indeed the
rest of
Scandinavia; no problem there."

og efterfølgende:

"Here is the answer from the guys at Adex on the cable length:

The AGPFLEX-02 is only reliable with up to 1.5" for 2X or 1" for 4X AGP
modes. The 8X will not be reliable."

Svaret jeg fik var tilbage i juni, så det kan have ændret sig.

http://www.hytec-electronics.co.uk/Adex_Electronics.htm under "AGP
Bus" ser det ud til at der er nogle som kan klare AGP 8x

Jeg valgte at lave et lidt større kabinet, det var lidt for dyrt til mig

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk