SQL - Hvordan udregnes gennemsnitlig tidsa~
Fra : Jakob Munck

Dato : 21-12-03 14:03

Jeg har en portal, hvor jeg gerne vil regne ud hvor lang tid der
gennemsnitligt går mellem at brugerne logger sig ind. I tabellen står
hvornår brugerne sidst har logget sig ind ("sidste_besoeg"), og jeg laver en
udskrift, der viser hvor lang tid der er gået siden hver enkelt medlem har
logget sig ind, altså afstanden mellem Now og "sidste_besoeg". Men jeg vil
godt finde gennemsnittet af disse værdier ("varForskelDage"). '

Hvordan gør jeg det?

Min kode ser p.t. sådan ud:

'--------------------------------
SQL = "SELECT * FROM tbMedlemmer ORDER BY sidste_besoeg DESC"
set RS = Conn.execute(SQL)
do until RS.eof
varForskelDage = DateDiff("d", Now, RS("sidste_besoeg"))
´
response.write RS("sidste_besoeg") & " (KM: "
response.write - varForskelDage
response.write ")<br>"
RS.MoveNext
loop
'-------------------------------------------------

Hvordan får jeg udregnet gennemsnittet af værdierne i variablen
"varForskelDage" ?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Torben Brandt

Dato : 21-12-03 22:45

Jakob Munck skrev:
> [...]
> '-------------------------------------------------
>
> Hvordan får jeg udregnet gennemsnittet af værdierne i variablen

Du kan lade databasen regne det ud for dig med:
SELECT AVG(DateDiff('d',sidste_besoeg,Now())) AS gns FROM tbMedlemmer

mvh Torben

Fra : Jakob Munck

Dato : 21-12-03 23:25

> Du kan lade databasen regne det ud for dig med:
> SELECT AVG(DateDiff('d',sidste_besoeg,Now())) AS gns FROM tbMedlemmer

Rigtig smart. Tak for det!

v.h.
Jakob