P900 og fax
Fra : Jesper Olsen

Dato : 21-12-03 12:25

Kan man sende fax fra P900? I mine tidligere mobiler har man kunnet sætte
SMS op som fax, men jeg kan ikke finde disse instillinger i min P900.

/Jesper

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 23-12-03 07:20

> Kan man sende fax fra P900? I mine tidligere mobiler har man kunnet sætte
> SMS op som fax, men jeg kan ikke finde disse instillinger i min P900.

Hej

Det har jeg også ledt efter, og har konkluderet at det kan man ikke. Heller
ikke FAX med et ekstra program installeret.

Men der findes services man kan melde sig til, hvor man sender en email til,
som så bliver videresendt til det angivne fax nummer, og man kan også
modtage FAX på den måde. Der er også et specielt program lavet dertil, se
evt. www.my-symbian.com.
Jeg mangler blot at finde en service, som virker i DK?

mvh Lars

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 25-12-03 03:22

On Sun, 21 Dec 2003 11:25:17 GMT, Jesper Olsen <jesper@olsen.dk> wrote:

> Kan man sende fax fra P900? I mine tidligere mobiler har man kunnet sætte
> SMS op som fax, men jeg kan ikke finde disse instillinger i min P900.

Hvilken operatør har du? Der er en anden mulighed.

Steven

--
Min mailadresse er for tiden ikke offentligt tilgængelig
grundet for meget unødig spam på min adresse.

Fra : Jesper Olsen

Dato : 28-12-03 15:41

> Hvilken operatør har du? Der er en anden mulighed.
>
> Steven

Jeg har TDC. Jeg er meget interesseret i denne evt. anden mulighed.

/Jesper

Fra : Jesper Olsen

Dato : 29-12-03 17:37

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 30-12-03 00:16

On Mon, 29 Dec 2003 16:36:53 GMT, Jesper Olsen <jesper@olsen.dk> wrote:

> Jeg har TDC. Jeg er meget interesseret i denne evt. anden mulighed.

Du kan så sende en fax via sms. Du gør følgende.

1) Gå ind som du normalt ville gøre hvis du skal skrive en ny besked
der skal sendes som sms

2) allerførst i beskeden skriver du *FAX# laver et mellemrum
og skriver selve beskeden. Beskeden må allerhøjest fylde een enkelt besked.
Du skal være opmærksom på at efterfølgende beskeder (sammenkædet beskeder)
ikke vil dukke op hos modtageren. Altså max 154 tegn

3) Nummeret som du skal sende beskeden til skal være det faxnummer
som modtageren har.

Så skulle du gerne ende med følgende resultat på din skærm hvis du skal
sende
til en person som har faxnummer 80808080 (eksempel)

Til 80808080
*FAX# HEJ MED DIG. JEG KOMMER FORBI IAFTEN. GIVER DU KAFFE? HILSEN JESPER

Afsend beskeden og den vil dukke op som fax hos modtageren.

Steven

Fra : Jesper Olsen

Dato : 30-12-03 16:44

"Steven Nybo Andersen" <ingen@email.tak> skrev i en meddelelse
newsr0ytlkxdv55bgx@news.tele.dk...

> [...]
> *FAX# HEJ MED DIG. JEG KOMMER FORBI IAFTEN. GIVER DU KAFFE? HILSEN JESPER
>
> Afsend beskeden og den vil dukke op som fax hos modtageren.

Det virker upåklageligt. Tusind tak.

/Jesper