Hjælp - jeg har slettet alle mine dokument~
Fra : Broder Thomsen

Dato : 21-12-03 01:13

Hej allesammen.

Jeg har vist været rigtig rigtig dum!
Jeg har sat ny harddisk i computeren i dag, og kvik som jeg var, så flyttede
jeg de de gamle mapper og dokumenter over på det nye drev. Desværre kom jeg
senere på dagen i tanke om at det nok var smartest at geninstallere windows
xp (havde haft lidt virus), så det gjorde jeg - i den tro at dokumenterne
stadig lå på den gamle disk.

Mit systemdrev er vist ved at være så overskrevet at jeg godt kan opgive håb
om reetablering fra denne. Men hvad med den gamle disk - den er jo ikke
blevet rørt siden jeg flyttede filerne over til den nye.

Er der nogen der ved hvordan jeg kan komme kontakt med mine filer igen. Det
drejer sig om 5 års dokumenter - ca. 400Mb

Hilsen

Thomsen

Fra : Lars Agerbo

Dato : 21-12-03 02:13

En mulighed ville være at bruge et program som Easy Recovery Pro... Ved dog
ikke helt om en demoversion af programmet er i stand til at redde en så stor
mængde data, men vil mene at det er forsøget værd...

Fra : Ole Nielsby

Dato : 21-12-03 02:20

> [...]
>
> Er der nogen der ved hvordan jeg kan komme kontakt med mine filer igen.
> Det drejer sig om 5 års dokumenter - ca. 400Mb

Få taget en sektorbackup af den gamle harddisk (med Ghost, DriveImage
eller lignende - sørg for at programmet er indstillet til også at backuppe
de
fri områder på disken - det er her dine slettede filer ligger, de medtages
ikke
ved en normal backup). Det skal gøres fra den Windows du har installeret
på den nye hd (med den gamle som slave). Du må ikke boote fra den gamle,
åbne dokumenter på den eller bruge filredningsværktøjer på den før du har
taget en sådan backup.

Når det er gjort (og backupen er sikret på CDer eller lignende og du har
tjekket at skiverne faktisk kan læses), så søg på nettet f.eks. efter
"undelete"
og prøv de værktøjer du finder.

Og for eftertiden laver du backup FØR du begynder at pille ved
maskineriet.

ON/Fjern sneglen fra min svaradresse

Fra : Broder Thomsen

Dato : 21-12-03 08:51

> Når det er gjort (og backupen er sikret på CDer eller lignende og du har
> tjekket at skiverne faktisk kan læses), så søg på nettet f.eks. efter
> "undelete"
> og prøv de værktøjer du finder.

Det prøver jeg. Nogen programmer der kan anbefales?

> Og for eftertiden laver du backup FØR du begynder at pille ved
> maskineriet.

Øøøhh, det havde jeg ligesom gjort. Jeghavde sådan set bare glemt at jeg
havde flyttet backuppen tilbage istedet for at kopiere den.
Men jeg har dog købt mig en DVD+RW skive specielt til backup nu for at have
en liggende.

Thomsen

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 21-12-03 02:43

"Broder Thomsen" <Thomsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har vist været rigtig rigtig dum!

http://www.partitionsupport.com/utilities.htm

Svend Olaf hjalp mig med et lignende problem for nogle dage siden - han
er super proff; kort og kontant - men det virker formidabelt!

Gør ikke noget før han har fortalt hvad.

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 21-12-03 08:40

"Broder Thomsen" <Thomsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
flyttede
> jeg de de gamle mapper og dokumenter over på det nye drev.

Hvordan har du da flyttet filerne? Har du kopieret eller klippet?
Hvis du blot har kopieret dem over så er der vel ingen problemer i at hænge
den gamle disk på som slave?
Hvis du har klippet dem over. så prøv at bruge programmet "Lost & Found" som
ofte kan gøre underværker.
--

Med hilsen
Erik - Odense

Fra : H@nsen

Dato : 21-12-03 11:44

Broder Thomsen wrote:
> Er der nogen der ved hvordan jeg kan komme kontakt med mine filer
> igen. Det drejer sig om 5 års dokumenter - ca. 400Mb

Hvad siger du til den tåbelige ide med at begynde på at tage backups i
fremtiden, jeg mener en skive til 2½kr. kunne have reddet julen

Nå men prøv med "Easy Recovery Pro v5.0" det er ret effektivt, har selv en
gang før "glemt" at tage backup, kast en mail hvis jeg skal poste det til
din mail.

Husk at redigere min mailadresse ved direkte svar

Fra : Lacrimosa

Dato : 22-12-03 02:33

> Nå men prøv med "Easy Recovery Pro v5.0" det er ret effektivt, har selv en
> gang før "glemt" at tage backup, kast en mail hvis jeg skal poste det til
> din mail.

Hejsa

Kan man ikke lave en systemgendanelse hvis manden har WinXp?

Fra : Torben

Dato : 22-12-03 08:12

"Lacrimosa" <slasko@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Hejsa
>
> Kan man ikke lave en systemgendanelse hvis manden har WinXp?

Jo det kan han godt, men det hjælper ikke på dokumenter.
--
Mvh Torben

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-12-03 08:12

Systemgendannelse "gendanner" systemet - ikke egne dokumenter m.v.

v.h.

jj

Fra : Claus Stensgaard

Dato : 22-12-03 10:52

Jeg har prøvet Easy Recovery Pro og det kan jeg ikke anbefale - det smadrede
mine data til ukendelighed - billeder og dokumenter blev blandet ind i
hinanden.

Jeg har sidenhen haft god brug af programmet GetDataBack til NTFS (findes
også til FAT)

Det er super godt .

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-12-03 21:15

"Claus Stensgaard" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hinanden.
>
> Jeg har sidenhen haft god brug af programmet GetDataBack til NTFS (findes

Jeg har prøvet begge ovenstående og begge virkede godt. I øjeblikket er jeg
dog ret så begejstret for PCinspector File recovery, som dels er helt og
aldeles gratis og med understøttelse for dansk.
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

Kurt