cputemp
Fra : Henning Rasmussen

Dato : 20-12-03 21:33

Hej

Håber det er den rigtige gruppe. I min næsten nye Pachard Bell komputer
bliver Cpu'en, AMD Sthlon(tm) xp2200+, omkring 77°C, er det ikke alt for
meget? Shut down er sat til 100°C fra fabrikken, er CPu'en så ikke
brændt af inden?

--
Venlig hilsen
Henning

Fra : Salle \(8700\)

Dato : 21-12-03 12:38

max temp. flg. AMD er 85c

se dette link
http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_9417,00.html

salle

Fra : Leony

Dato : 21-12-03 13:31

In news:lm2Fb.5348$cx2.4534@news.get2net.dk,
Henning Rasmussen <henningrasmussen1@hotmail.com> typed:

> Håber det er den rigtige gruppe. I min næsten nye Pachard Bell
> komputer bliver Cpu'en, AMD Sthlon(tm) xp2200+, omkring 77°C, er det
> ikke alt for meget?

Det lyder voldsomt.
Er det ved fuld belastning eller i idle?

Nogle prober måler meget upræcist, det kan forklare den høje temperatur.

Prøv at tage en kabinetside af og check temperaturen.

Har du prøvet at sætte en finger på profilen og mærke hvor varm den er?

Du siger "næsten nye", kølepasta skal "køres til" inden det overfører
maksimal varme fra CPU til profil. Dette plejer at atge 1-2 uger alt
afhængig af hvor meget computeren bruges.

Måske kan en BIOS opdatering afhjælpe problemet. Har du tjekket PB's
hjemmeside fpr en opadetering.

Prøv at spørge i butikken måske er det et kendt problem og computeren
skal byttes eller whatever.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Klaus

Dato : 21-12-03 15:53

Min amd xp2000 kan jeg max presse op på 44c° (let håndlun køleprofil) og det
når der er 28-29c° i stuen. Idle er den 39-40c°, så hvis den var 77grader
ville jeg først mærke efter og derefter brokke mig, enten over censoren,
køleren/monteringen, eller cpu'en. It's as easy as (dell) that

Mvh Klaus

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 21-12-03 16:26

Tak for alle svar.
Jeg har googlet lidt rundt og det ser ud til, at den helst ikke skal
meget over 50°. Nu har jeg taget siderne af, den kommer kun ned på 75°.
Komputeren er kun et par måneder gammel og der er garanti på den,
fabriksny. Jeg blev mistænkelig fordi den pludselig gik i dvale, og jeg
havde kun Word åben. Jeg går til forhandleren efter Jul.
Tak for svarene og god jul

--
Henning
Hotmail-adressen er kun til spam/junkmail

Fra : Leony

Dato : 21-12-03 17:54

In news:lYiFb.4675$B52.2956@news.get2net.dk,
Henning Rasmussen <henningrasmussen1@hotmail.com> typed:

> Nu har jeg taget siderne af, den kommer kun ned på
> 75°. Komputeren er kun et par måneder gammel og der er garanti på den,
> fabriksny.

Umiddelbart tyder det ikke på et varmeproblem.
Normalt falder temperaturen meget mere end 2 grader når kabinetsiderne
tages af.

> Jeg går til forhandleren efter Jul.

Synes jeg klart er den bedste løsning.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-12-03 00:33

In article <lYiFb.4675$B52.2956@news.get2net.dk>, henningrasmussen1
@hotmail.com says...
> havde kun Word åben. Jeg går til forhandleren efter Jul.

Husk backup af dine data.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen