File permission
Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 20-12-03 13:20

Er ved at lave kontaktformularer på en site, og har den forbindelse hentet
et script, hvor der står flg. i installationvejledningen:

Upload all the files to that directory with the corresponding permissions:
(The most important file permission you have to set is of the
"congif.php",
The script will not work if you do not do so!)

Hvor er det liiige man ændrer på de "permissions" ??

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)

Fra : Atte André Jensen

Dato : 20-12-03 14:08

Poul E. Kristensen wrote:

> Hvor er det liiige man ændrer på de "permissions" ??

hvis det er en linux server, så skal du ssh'e ind på den og bruge chmod
(evt chown).

se "man ssh", "man chmod" og "man chown" for mere...

--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk

Fra : Kristian Thy

Dato : 20-12-03 14:17

Poul E. Kristensen uttered:
> Hvor er det liiige man ændrer på de "permissions" ??

Hvad er det for permissions der skal sættes?

\\kristian
--
No trees were killed in the sending of this message. However,

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 20-12-03 18:23

"Kristian Thy" <thy@it.edu> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for permissions der skal sættes?

Det er "files permissions", der skal sættes til hhv 644 og 666, og det er
åbenbart noget man gør i forbindelse med opload, men for mig virker det
ikke. Måske er det fordi jeg bruger de forkerte ftp programmer ??

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-03 02:59

"Poul E. Kristensen" wrote:

> [...]
> (The most important file permission you have to set is of the
>"congif.php",
> The script will not work if you do not do so!)

Jeg kan desværre heller ikke se hvilke permissions config.php skal
have :( ... men om ik andet kan jeg slet ikke se at filen "config.php"
er med i dette script !?... hvis det er tilfælde skal du nok bare
glemme det og nøjes med at chmod de medfølgende filer :)

>Hvor er det liiige man ændrer på de "permissions" ??

Jeg bruger f.eks. FlashFXP og deri kan man højreklikke på de uploadede
filer og vælge "Attributes(CHMOD)" ... derunder kan du sætte
permissions som det står i din tekstfile...

module.php - 755, osv...

MVH
Brian R

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 21-12-03 10:04

<Brian R> skrev i en meddelelse
> [...]
> filer og vælge "Attributes(CHMOD)" ... derunder kan du sætte
> permissions som det står i din tekstfile...

Har fået det til at virke med Smart Ftp, der giver mulighed for at ændre på
file-permissions.

Takker for svarene

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)