Trådløst netværk
Fra : -= bgn =-

Dato : 20-12-03 12:31

Hej
Jeg har fået en DELL Latitude D800 med trådløst netværk indbygget. Den kører
med Windows XP Pro Sp.1. Hjemme har jeg en motager stående (SMC 2652W) fra
min "gamle" bærbare som brugte et PCMCIA kort til trådløs forbindelse. Når
jeg starter min DELL, så popper der et vindue op hvor den skriver at
følgende trådløse netværk er tilgængelig: WLAN. Når jeg så trykker på "Opret
forbindelse" sker der ikke mere. Det trådløse netkort i den bærbare er et
"Intel PRO/wireless LAN 2100 3A Mini PCI Adapter. Hvorfor kan jeg ikke
oprette forbindelse?

Bo

Fra : Thai Tri Nguyen

Dato : 21-12-03 10:54

"-= bgn =-" <bo@bgn.dk> wrote in message
> [...]
> forbindelse" sker der ikke mere. Det trådløse netkort i den bærbare er et
> "Intel PRO/wireless LAN 2100 3A Mini PCI Adapter. Hvorfor kan jeg ikke

Hej Bo,

prøv at slå Windows zero configuration fra og brug det program, som fulgte
med laptoppen, istedet.
Kører du med de nyeste drivere og windows opdateringer?

mvh Thai

Fra : -= bgn =-

Dato : 21-12-03 16:22

> prøv at slå Windows zero configuration fra og brug det program, som fulgte
> med laptoppen, istedet.
> Kører du med de nyeste drivere og windows opdateringer?

Hej Thai

Skær det lige ud i pap for mig; hvad er Windows zero configuration?
Sidste nye drivere og Windows opdateringer er installeret. Ingen gule
markeringer i "Enhedshåndtering".

Fra : Thai Tri Nguyen

Dato : 21-12-03 17:30

> Hej Thai
>
> Skær det lige ud i pap for mig; hvad er Windows zero configuration?
> Sidste nye drivere og Windows opdateringer er installeret. Ingen gule
> markeringer i "Enhedshåndtering".
Hejsa,

nederst højre hjørne er der gerne en ikon "Wireless Network Connection",
dobbelt klik på det. Der popper et vindue op, tryk properties derpå og et
nyt vindue dukker op. Tryk på "Wireless Networks" fanebladet og fjern
fluebenet fra det øverste felt "Use Windows to configure my wireless network
settings".
Det er derefter nødvendigt at bruge et andet program, som plejer at følge
med trådløse netværkkorte, til at komme på det trådløse net. Dette er
normalt bedre end at bruge windows indbyggede program, også kaldet Zero
Configuration.

Bemærk dog at i tilfælde af helt vildt noname kort, har producenterne nok
ikke har brugt tid på at lave et program til dette, så det er i disse
tilfælde nok nødvendigt at bruge Zero Configuration.

mvh Thai

Fra : -= bgn =-

Dato : 22-12-03 10:06

> [...]
> ikke har brugt tid på at lave et program til dette, så det er i disse
> tilfælde nok nødvendigt at bruge Zero Configuration.

Mit wirelesskort er et "Intel PRO/wireless LAN 2100 3A Mini PCI Adapter".
Jeg har kigget i det materiale der fulgte med fra DELL, og her var der ikke
noget program med. Jeg vil prøve senere at kigge på Intel´s hjemmeside, om
der måske skulle være et der.
Jeg håber det lykkes, så du skal ha tak for din hjælp. Glædelig jul og godt
nytår.

Bo