Q: Find Java VM på klient PC'en.
Fra : Jan Vinten

Dato : 20-12-03 11:43

Hej med jer,

Jeg søger en stump kode, der kan detecte hvilken Java VM der er installeret
på ens PC (klienten). Skal der bruges JavaScript til denne funktion eller er
der en smart måde, at gøre det på i VB?

Umiddelbart søger jeg - producent samt versionsnummer.

I håb om lidt hjælp!

Mvh
Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-12-03 13:36

Jan Vinten skrev:

> Jeg søger en stump kode, der kan detecte hvilken Java VM der
> er installeret på ens PC (klienten). Skal der bruges
> JavaScript til denne funktion eller er der en smart måde, at
> gøre det på i VB?

Det kan ikke gøres serverside - da serveren ikke ved noget om
klientens browser. Men det kan gøres med javascript - se fx siden
her: <http://gemal.dk/browserspy/java.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen