Netspærring hos Tel
Fra : Kurt Brixen

Dato : 20-12-03 09:58

Er det noget der er specielt for Telmore, at indstillingen for netspærring ved
roaming ikke kan slås fra? Det må være noget der er på SIM-kortet, da jeg skal
bruge SIM-kortets pinkode for at ændre indstillingen.

Der er en Siemens S55, jeg har.

Netspærring

Ved roaming
Du modtager ikke opkald, hvis du befinder
dig uden for dit eget nets dækningsområde.
På denne måde undgår du gebyrer for indgående
opkald.

Når jeg forsøger at slå spærringen fra, står der: "I øjeblikket ikke muligt!

Kurt Brixen

Fra : J@n

Dato : 20-12-03 10:51

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> opkald.
>
> Når jeg forsøger at slå spærringen fra, står der: "I øjeblikket ikke

Jeg går ud fra at du er oprettet til udlandstelefoni?? hvis ikke så er det
sikkert derfor!!

/J@n

Fra : Kurt Brixen

Dato : 20-12-03 12:41

On Sat, 20 Dec 2003 10:51:04 +0100, "J@n" <viben_01@hotmail.com> wrote:

>Jeg går ud fra at du er oprettet til udlandstelefoni?? hvis ikke så er det
>sikkert derfor!!

Nej, jeg er ikke oprettet til udland.
Jeg troede det var roaming, også indenlands, der mentes med spærringen.

Kurt Brixen

Fra : Fischer

Dato : 20-12-03 12:57

> Nej, jeg er ikke oprettet til udland.
> Jeg troede det var roaming, også indenlands,
> der mentes med spærringen.

Det kunne det i princippet også være, men Telmore har ingen roaming-aftaler
med andre.
Derfor er national roaming med et Telmore kort umuligt, og spærringen
unødvendig.

*Fischer