Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
selskab afnoteret på børsen og under konku~
Fra : Ivar Madsen

Dato : 20-12-03 08:59

Jeg har nogle Ltd i et armikansk selskab.
Jeg har nu fået et brev fra min bank hvor de skriver at selskabet er
afnoteret på børsen, og under konkursbehandling, og at aktien er anset for
at være værdiløs, såframt aktionærer ønsker at afhænde deres beholdning mod
betaling af et gebyr på USD 20,00, kan der gives instruktion om dette.

Hvorfor skulle jeg betale USD 20,00 = ~ DKK 140.00 for at slippe af med
nogle værdiløse aktier? Hvad sker der hvis jeg ikke giver instruks om at
afhænde dem?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : 'Knud'

Dato : 20-12-03 09:27

Man kunne jo forestille sig at så længe aktierne eksisterer (dv.s indtil
konkursen er afsluttet om måske mange år) at du skal betale gebyr for dit
depot. Det kan du komme ud over ved at afhænde dem.

Venlig hilsen
knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-12-03 10:06

Ivar Madsen wrote:

> Hvorfor skulle jeg betale USD 20,00 = ~ DKK 140.00 for at slippe af med
> nogle værdiløse aktier? Hvad sker der hvis jeg ikke giver instruks om at
> afhænde dem?

Hvis der er nogen form for skattefradrag i forbindelse med tabet, kan
det udnyttes straks, når du har afhændet aktierne. Ellers kan det ikke
udnyttes før konkursboet er gjort op, hvilket kan tage flere år. Det kan
også være en fordel af regnskabshensyn, hvis man ikke ønsker at have et
langvarigt hængeparti i regnskabet. Og så er der depotomkostningerne,
som Knud nævner.

--
Mvh. Kim Ludvigsen