Deling af filer mellem XP og Win98.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-12-03 01:16

Hej

Hvordan får jeg fildeling til at virke mellem en XP-maskine og en
Win98-maskine.
Da begge maskiner kørte Win98, havde de delte mapper, begge 2.
Den ene har fået XP på og nu kan jeg ikke se den anden maskine med Win98 på.
Jeg har ikke firewall i XP sat til.
Det har virket, men tror problemet er opstået efter jeg delte en printer der
er koblet til XP-maskinen.

Så, kort og godt: Hvordan kommer jeg tilbage så der kan deles filer begge
veje?

Hov, forresten så kan jeg godt pinge den Win98-maskinen fra XP-maskinen, men
jeg kan ikke se den i Stifinderen.

mvh Uffe

Fra : Søren Blom

Dato : 20-12-03 15:56

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev
> [...]
> veje?
>
> Hov, forresten så kan jeg godt pinge den Win98-maskinen fra XP-maskinen,

Har du huskede at sørge for at begge maskiner er i samme arbejdsgruppe?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Cinnober

Dato : 20-12-03 16:40

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> veje?
>
> Hov, forresten så kan jeg godt pinge den Win98-maskinen fra XP-maskinen,

Kør guiden Netværksinstallation på din XP maskine (dobb.klik på
Netværksteder) og markér de rigtige ting og opret den diskette og kør den på
Win98 maskinen.

Har lige selv gjort det med succes hos brormand (1 XP + 2 Win98) og de kan
alle se hinanden og dele filer etc.