CD-problemer!
Fra : arc@na

Dato : 19-12-03 22:05

Lige pludselig har min trofaste Plextor-brænder nægtet at læse de sidste
tre CD'er jeg har sat i den. Jeg har kun brugt dette drev i den nuværende
hardwarekonfiguration på min PC, og den har altid virket perfekt.

Hvis jeg lader en CD sidde i under reboot, kan den godt læse skiven,

Kan man rense et optisk drev, eller er der mon noget helt andet i vejen?

Nogen forslag?

--
Med venlig julehilsen
arc@na

Fra : Leony

Dato : 20-12-03 00:02

In news:3fe367e7$0$30070$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
arc@na <this@ress.is.invalid.com> typed:

> Kan man rense et optisk drev, eller er der mon noget helt andet i
> vejen?

Man kan sagtens rense et optisk drev (garantien ryger hvis der er
garanti på stadigvæk).
Af med låget og så kan du rense laseren med en vatpind dyppet i
isopropylalkohol.

Du finder cd-rom drevseksperterne i news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom ,
der er nok større chance for hjælp.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-12-03 07:17

"arc@na" <this@ress.is.invalid.com> skrev i en meddelelse

> Kan man rense et optisk drev, eller er der mon noget helt andet i
vejen?

Ja, det kan man sagtens. Brug de renseskiver, hvor der er lydspor på.
De kører kun 1x hastigheden og ødelægger ikke drevet. Du kan få nogle
andre renseskiver, hvor der ikke er lydspor, og de kan ødelægge
drevet, hvis de spinner op i f.eks. 52 x speed.

Claus

Fra : arc@na

Dato : 20-12-03 16:23

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in news:bs0pf7$svo$1
@news.cybercity.dk:

> [...]
> andre renseskiver, hvor der ikke er lydspor, og de kan ødelægge
> drevet, hvis de spinner op i f.eks. 52 x speed.

Tak. Hvad hedder sådan nogle skiver helt præcist, og hvor forhandles de?

arc@na
Kommunisterne dræbte kun 100 millioner -
LAD OS GIVE DEM EN CHANCE TIL!

Fra : Anders Pedersen

Dato : 20-12-03 18:19

On 20 Dec 2003 15:22:30 GMT, arc@na wrote:

> "Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in news:bs0pf7$svo$1
> @news.cybercity.dk:

> Tak. Hvad hedder sådan nogle skiver helt præcist, og hvor forhandles de?

Jeg har fundet noget på
www.billigmedien.de
under rense produkter men jeg ved ikke om det er det rigtige
til lige under 50kr

Fut:dk.edb.hardware.drev.cd-rom, hvor spørgsmålet hører hjemme og svar
herpå bringes
--
Med venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : arc@na

Dato : 21-12-03 00:27

Anders Pedersen <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in

> [...]
> til lige under 50kr
> Fut:dk.edb.hardware.drev.cd-rom, hvor spørgsmålet hører hjemme og svar

Tak!

Fra : Klaus

Dato : 21-12-03 16:36

Jeg ville først prøve med en vatpind med iso.alc. som nævnt. Medmindre du
ikke kan komme ind til 'læseren'.

Mvh Klaus