frugttræer
Fra : Zirfelt

Dato : 19-12-03 18:22

Det har indtil nu gået enormt godt med at lade hestene bruge haven som fold.
Men ak, nu går de til angreb på de stakkels frugttræer. Først var planen at
indhegne træerne, men for at hegnet skal holde dem væk, skal der strøm på.
Og da det er flere træer, kan det hurtigt blive til mere hegn og ledninger,
end fold.
Så kom med noget genialt jeg bare lige kan smøre på træerne, så jeg ikke
mister den vidunderlige luksus, at kigge på mine heste fra stuen af, eller
mister træerne.
Hilsen Irene.

Fra : Liz B.

Dato : 19-12-03 20:47

Hej Irene,
Måske kunne du prove med YUMYUM, noget klistret stads som smager
forfærdeligt for hestene! Men det er ret dyrt og så skal du bruge ret
meget. Lad os vide hvad du finder på.

Julehilsener Liz

Fra : Zirfelt

Dato : 20-12-03 00:34

Hej Liz
Hvad er YUMYUM, og hvor får man fat i det?
Godnat fra Irene

Fra : Jynis

Dato : 20-12-03 09:31

"Zirfelt" <zirfelt@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Liz
> Hvad er YUMYUM, og hvor får man fat i det?
> Godnat fra Irene

Yum yum er en tøret pasta ret , MEGET krydret ( flammer ud af alle hulder i
hovedet)Den skal trække i kogende vand ca , 2 min. Min søn spiser dette
snask. Det billigste sted at købe yum yum er mig bekendt Basar vest ved
Århus. Der må være en bedre løsning.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Liz B.

Dato : 20-12-03 15:52

Det Yumyum jeg kender er noget voks /grease agtig stads som smøres på
direkte fra dåsen. Jeg købte det hos Meldgårds her i Farsø og omegnen, ca.
200,- hvis jeg husker rigtig. Jeg bruger det på træværket inde i stalden
når hestene begynder at gnave, så holder de straks op med det uvane! det er
ret drøje i brug men om det kan bruges på æbletræer, ved jeg ikke

Hilsen Liz

Fra : Jon Eriksen

Dato : 20-12-03 15:53

> [...]
> mister den vidunderlige luksus, at kigge på mine heste fra stuen af, eller

Vi har også en del frugttræer på folden, og jeg var også bange for at
hestene ville spise dem. Jeg købte noget grønt blødt plastikhegn og rullede
om stammerne, op til der hvor træet begynder at forgrene sig. De har
selvfølgelig spist de nederste grene, men det dør træet jo ikke af, det er
værre hvis de spiser barken rundt om stammen. Og så får mine masser af hø på
folden, det dækker det værste gnavebehov. De interesserer sig ihvertfald
mindre for træerne når der er noget andet at gumle på

Mette

---

Fra : Zirfelt

Dato : 21-12-03 08:30

Tak for alle jeres svar. Jeg vil prøve at få fat på det stads fra melgårds.
Jeg kan godt se det geniale i at sætte blødt plastikhegn om stammen.
Problemet er bare at selve stammen på det mest angrebet træ, er ca. en
meter. Det er derfor mere alle grenene der er sjove at gnave i.
Hilsen Irene

Fra : Jon Eriksen

Dato : 21-12-03 17:00

> [...]
> Problemet er bare at selve stammen på det mest angrebet træ, er ca. en
> meter. Det er derfor mere alle grenene der er sjove at gnave i.

Ja okay, det er lidt besværligt at vikle alle grenene ind i det... Vores
ene æbletræ har vi måtte ofre, da det ikke er så højt, så forgreningen
starter allerede 1/2 m over jorden...Jeg skulle have kendt til det stads der
Vil du melde tilbage om det virker?

Mette

---