nuværende funktions navn
Fra : Atte André Jensen

Dato : 19-12-03 16:52

Er der i PHP en måde at spørge om navnet på den funktion man befinder sig i?
--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 19-12-03 18:48

Atte André Jensen wrote:
> Er der i PHP en måde at spørge om navnet på den funktion man befinder
> sig i?

Så vidt jeg husker indeholder konstanten __FUNCTION__ navnet på den
funktion, man befinder sig i - jeg har desværre bare ikke kunne finde hvor
det står i dokumentationen.

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 19-12-03 19:48

"Kasper Garnæs" <demos@mailme.dk> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

Se: http://www.php.net/manual/en/language.constants.predefined.php

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : zigma.dk

Dato : 19-12-03 19:29

Atte André Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Er der i PHP en måde at spørge om navnet på den funktion man befinder sig i?
> [...]

kender ikke til en funtion med lige dét formål, men tror du kan bruge ngoet ala
denne metode (har ikke selv afprøvet den):

function minFunktion1(){
$funktionId="0";
}

function minFunktion2(){
$funktionId="1";
}

function minFunktion3(){
$funktionId="2";
}

$funktion = get_defined_functions();
echo $funktion[$funktionId];

Håber det kan bruges på en måde...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kristian Thy

Dato : 19-12-03 22:59

zigma.dk uttered:
> function minFunktion1(){
> $funktionId="0";
> }
>
> function minFunktion2(){
> $funktionId="1";
> }
>
> function minFunktion3(){
> $funktionId="2";
> }

Brilliant at kalde 0 henvise til 1, 1 til 2 osv...

\\kristian
--
Give a man a match, and he'll be warm for a minute.
Set him on fire, and he'll be warm for the rest of his life.

Fra : Jimmy

Dato : 19-12-03 21:39

"Atte André Jensen" <atte@ballbreaker.dk> wrote in message
> Er der i PHP en måde at spørge om navnet på den funktion man befinder sig
i?

http://shor.ter.dk/214180884

Google-link, hvor det ser ud til at Nezar snakker med sig selv, men Kasper
Garnæs var oprindeligt med i diskussionen.

Mvh
Jimmy

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 22-12-03 12:32

Jimmy wrote:

> Google-link, hvor det ser ud til at Nezar snakker med sig selv, men Kasper

not that there's anything WRONG with that ;D

/N