Det har slået klik!
Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 00:23

Hejsa

Her disker man op med bløde dyner, tæpper, plaider, sofapuder osv. for
pelstotten med øjne og ører.

Men hvad vælger kræet? En avis! Og den skal _helst_ ligge MIDT i mors seng!

Bims? Normal? Svingende mellem "mindre normal" til "bims", tror jeg.

Det er de underligste ting han foretrækker. Fx ææælsker han at ligge i et
åbent (kattesikret) vindue, når det er rigtig koldt. Det er ikke noget for
ham at ligge blødt og dejligt ved en tændt radiator. Det skal være KOLDT, og
helst så koldt, at der er rim på knurhårene.... Han har det vist ikke fra
fremmede. Jeg går stadig med bare fødder i sandaler ;-D

Er der noget herhjemme han bare ikke kan døje synet af, så bliver det
begravet i bakken.

Hvad laver jeres katte, når det slår klik for dem?

Tina og Mis

Fra : Dorthe Koch

Dato : 19-12-03 05:25

> [...]
> helst så koldt, at der er rim på knurhårene.... Han har det vist ikke fra
> fremmede. Jeg går stadig med bare fødder i sandaler ;-D

......Klip-klip-klip......Jo tak, den idé har Mikkel også. Jeg har altid
sovet med åbent vindue uanset årstiden, men efter Mikkels ankomst er jeg
lidt bekymret her om vinteren. Han er jo ISNENDE kold. Har altid hørt,
katte ikke kan tåle træk, og tænker på, om ikke han kan pådrage sig en
god gang forkølelse eller lungebetændelse ? Har prøvet at ssætte et
gitter op foran (skråvinduer), men det går man da bare armgang i stedet !

> Er der noget herhjemme han bare ikke kan døje synet af, så bliver det
> begravet i bakken.
>
> Hvad laver jeres katte, når det slår klik for dem?

......Klip-klip-klip.....Telefonen og telefonsvareren ! Dem kan han bare
ikke enes med, og giver dem konstant bank - og ikke nødvendigvis kun,
når de går i gang. De startede med at ligge på bordet, hvor han hurtigt
fandt ud af at få dem skubbet ned fra. Så hang de på væggen - men så
fandt man ud af at hoppe op og rive dem ned. Nu ligger de så bare på
gulvet, for der ender de jo alligevel ! Så bliver de i det mindste ikke
ødelagt at faldet, selv om telefonen er blevet skiftet to gange allerede.
Telefonsvareren skal heller ikke bekymre sig om at komme til at fryse,
for han lægger sig som regel og sover oven på den, når den først har
fået tæv !

Heldogvis har han ikke for vane at begrave ting i bakken, der ikke hører
til der (hmmmm....det kunne blive interesant).

Med venlig hilsen
Dorthe Koch
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 18:50

"Dorthe Koch" <d.kKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> god gang forkølelse eller lungebetændelse ? Har prøvet at ssætte et
> gitter op foran (skråvinduer), men det går man da bare armgang i stedet !

Jeg tror, at min misser var blevet syg og snottet for længst, hvis det holdt
stik, at ingen katte kan tåle træk.
Han er kernesund, selvom han tilbringer rigtig meget tid oppe i vinduet. Det
er sikkert som med alt andet: Nogle kan tåle det, og andre kan ikke

Hvordan går det med Mikkel? Er han ved at være frisk igen?

Tina og Mis

Fra : Denise

Dato : 19-12-03 13:45

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> wrote in message
> [...]
seng!

> Bims? Normal? Svingende mellem "mindre normal" til "bims", tror jeg.

Hi hi, tja, hvad skal jeg sige, sådan er de jo

> Hvad laver jeres katte, når det slår klik for dem?

Altså mht til vores Blonde, så slår det vist mange klik i løbet af en dag.
For et par dage siden begyndte han at bruge sin hængekøje øverst i
krassetræet, efter en pause siden foråret. I foråret - mener jeg det var -
kom han til at kaste op, mens han var oppe i krassetræet, og selvom han
næsten ikke ramte hængekøjen, har han altså ikke ville derop siden, uanset
at det blev renset grundigt. Når jeg satte ham derop, skyndte han sig og
hoppe ned igen. Hvad der er sket for et par dage siden, der triggerede en
enkelt hjernecelle med beskeden "hængekøjen er bare så dejlig at sove i",
eller ødelagde den hjernecelle der kunne huske noget ubehageligt, ved jeg
ikke, men nu ligger han og hygger og sover deroppe. Nu må jeg se hvorlænge
det holder, for han lavede det en anden gang for et par år siden, det med at
kaste op og holde laaaang pause fra krassetræet .

--
Hilsen Denise

Fra : Jette

Dato : 19-12-03 13:53

"Tina" skrev:
> Hvad laver jeres katte, når det slår klik for dem?

Det slog klik for vores to misser en dag vi havde efterladt en halv kop
kakao på bordet.
Da manden kom hjem lå koppen smadret i tusind stykker på gulvet og Batman
havde "skidt i bukserne" af skræk ... både gulvet, vindueskarmen og
katten selv var smurt ind i lort. Heldigvis var det manden der kom hjem
først, så han fik "æren" af at rydde op efter klik'et, hi!

Mvh. Jette
--
Klædeskab til salg:
http://www.webtip.dk/skab/

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 19-12-03 16:34

"SNIP

SNAP>
> Hvad laver jeres katte, når det slår klik for dem?
>
> Tina og Mis

Racer rundt med 180 og helst het op og løbe på ryggen af hjørnesofaen
Dens favorit er ellers at forsøge at få fat i rotten ...Uden selv at blive
bidt af den (Rotten føre stort)
Og ja de kan oss lege sammen på gulvet hvor det er rotten der jagter katten
og omvendt, De kan sågar sove sammen

Maj og Erik
Snude (kat) og Tykke (rotte)

Fra : connie-toft

Dato : 19-12-03 21:39

Willy vores efterhånden ældre herre, ælsker mors papkasser med julepynt!!
Der er ikke noget bedre end at bide dem i atomer, så de må skiftes hvert år!
Har altså 3 store flyttekasser med julepynt!
Den med avisen, jo den praktiseres også her!
Kors hvor besværligt at læse dagens avis med en kat trampende rundt hele
tiden

Dog er juletræet også det helt store hit i år, ØV!
I morges fræsede Tilde og Willy rundt i stuen, hoppede næsten op i træet,
bed lidt i pakkerne, så gulvet under træet lignede en skovbund, med julepynt
og gavepapirstumper drysset ud over!
Nu er det jo ikke kun ØV, for det ser altså lidt sødt ud, når de begge to,
tager en feder under træet bagefter alt fræseriet! Så er det hele tilgivet
fra min side

Connie