hvilket bundkort/cpu skal jeg vælge
Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 22:23

Jeg skal bygge ny computer efter jul, hvilket bundkort og Cpu skal jeg
vælge.
Det som det skal bruges til er primert flg.

Foto redigering
DTP/layout
Autocad/3d studio
Alm ofiice prog
Og lidt spil
Det skal være klippe stabilt

MVH

Ravnen

Fra : Peter T.

Dato : 19-12-03 07:02

Ravnen wrote:

> [...]
> vælge.
> Det som det skal bruges til er primert flg.

Jeg har for 3 uger siden købt en selvbygger med P4 2,6/800fsb, asus
p4c800 deluxe og en 512 MB 3200 kingston ramstang. I samarbejde med
win2000 har jeg endnu ikke fået det til at gå ned under arbejde med
photoshop7, illustrator10, flash mx, cool edit 2000, dreamweaver mx og en
del morrowind (spil). Illustrator 10 viste dog en bug i perspektivering
under en ellers simpel 3D-operation, hvilket fik pcen til næsten at
nedsmelte og samtidig fylde rammen særdeles godt op. Den gik dog ikke
ned som jeg havde troet. Så jeg regner med at det også kan klare en
rendering eller 2 i 3D studio inden den taber pusten. :)
Bundkortet led lidt af børnesygdomme i starten, da det var et af de
allerførste bundkort med intels 875-chipset. Det blev heldigvis ordnet
med opdatering af alt inkl. bios. Men jeg vil dog nok anbefale det nyere
asus p4c800-E deluxe, da det vist skulle være en anelse mere medgørligt.

--
muh.
muh.

Fra : dirty97

Dato : 21-01-04 01:55

http://www.kandu.dk/

Fra : dirty97

Dato : 21-01-04 02:06

> [...]
> vælge.
> Det som det skal bruges til er primert flg.

Jeg ville vælge et Intel bundkort, da det bare er det mest gennemtestede
og stabile jeg kender - desuden giver de 3 års garanti (nok værd at
huske på)
Du skal nok ikke vælge en Celeron CPU, da du skal lave billedbehandling
og CAD, men en hvilken som helst P4 med 800 MHz front side bus kan
udmærket bruges.
Især det nye "RAID" på rammen vil kunne hjælpe dig meget, det kan du
roligt gå efter.Jo mere ram jo bedre, min. 512 MB.
Endelig skal du være meget kræsen når det gælder harddiske - de er jo en
"svageste" led - gå efter RAID og evt. 10.000 Rpm diske (Western Digital
"Raptor") til Operativsystemet og Applikationer og evt. en langsommere
(større) til Data, så er det optimalt (husk at lægge windows swap-fil
over på en anden disk end dem hvor operativsystemet ligger, giver en del
performance - især ved grafiske programmer)
Summa summarum : Et Intel "Perl" eller "Bonanaza" vil kunne opfylde alle
dine ønsker og krav - og så virker det bare 1. gang !!!!

Hilsen Dirty97

http://www.kandu.dk/