ir modtager, test om virker
Fra : thor

Dato : 18-12-03 19:59

Har en ir modtager jeg vil teste om virker, vilke program skal jeg bruge.
ville bare prøve med en fjern betjening, fra mit fjernsyn

Fra : M.I

Dato : 18-12-03 21:56

"thor" <thor@mailinator.com> skrev i en meddelelse
> Har en ir modtager jeg vil teste om virker, vilke program skal jeg bruge.
> ville bare prøve med en fjern betjening, fra mit fjernsyn

Hej
Jeg har efterlyst lidt viden om en sådan længere nede. Kan du ikke skrive et
par linjer, om hvor du har fået fat i den, tilslutning, pris etc.

Takker - M.I

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-03 23:11

Hey!

For at teste den ka du bruger girder, http://www.girder.nl/
Se evt nedestående link for hjælp til opsætning...

Med hensyn til hvor der ka købes en, kan du købe nogle foreskelling hos
brinck elektronik. En samlet for 198 kr og en du selv ska samle for 98 kr.
Jeg har købt samle sættet og har selv samlet det.... og det virker fint....
http://www.brinck.dk/byggesaet/br924.asp

Mvh
Aksel S

Fra : Jan Vinten

Dato : 19-12-03 10:21

Hej Thor,

Egentlig kan du bare kode et program der læser din serielport - på den måde
kan du læse hvad IR'en sender/modtager!

Jeg har selv lavet en IR modtager fra Brinck og der modtager jeg et signal
fra fjernbetjeningen, som jeg så kan bruge i det program jeg har skulle
bruge det til!

Umiddelbart vil jeg tro du bare kan starte HyperTerminal op og aflæse alt
data fra den COM-port du har sat IR dimsen til... men det har jeg ikke selv
afprøvet!

/ Jan