smartphones Hvad skal man vælge ?
Fra : Mcisten

Dato : 18-12-03 11:21

Hej i gruppen

Jeg skal ud og købe en smartphone, engang efter jul.

Er dog i tvivl om hvad jeg skal vælge, de indeholder stort set alle de ting
jeg efterspørger (kalender, voicememo, mulighed for køreregnskab osv). Den
skal bruges som en blanding mellem en pda og en telefon - derfor ene
smartphone.

Lige nu er jeg nået frem til følgende :

Ericsson P900 - kr. 5790, Symbian V7,0
Siemens SX1 - kr. 4400, Symbian v6,1
Nokia 3660, kr. 3000, Symbian 6,1
Qtek2020 - kr. 6616, Windows
Motorola MPx200, kr. 4800 , Windows

Pris - størrelse og funktion har jo en betydning, f.eks. er nokia 3660
klodset men billig
Qtek 2020 er dyr , klodset men har rigtig pda skærm.
P900 har stor skærm og er ok i størrelse men til gengæld dyr.

Der er jo også Samsung i600 og i700 på vej, samt Sendo X og BenQ P30.

Som sagt har de alle det jeg efterspørger, men nogle er smartere end andre.

Hvad ville I vælge og hvorfor ?

Mvh Mcisten

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 18-12-03 12:52

"Mcisten" <mcisten@fjerndettesenat.dk> wrote in
> Ericsson P900 - kr. 5790, Symbian V7,0
> Siemens SX1 - kr. 4400, Symbian v6,1
> Nokia 3660, kr. 3000, Symbian 6,1
> Qtek2020 - kr. 6616, Windows
> Motorola MPx200, kr. 4800 , Windows

Er der en grund til du ikke overvejer Nokia 6600 og Ericsson P800? Jeg går
selv i de samme tanker.

Carsten Sørensen

Fra : Mcisten

Dato : 18-12-03 12:58

Jeg har set på Nokia 6600 men den er svær at have i hånden mens man taster.
Jeg var ved at tabe den på gulvet da jeg legede med den i butikken.

P800 er nok mest fordi den er en gammel model og prisen ikke er tilsvarende
lav.

Jeg vil godt give omkring 2000 for sådan en som ny men ikke kr. 4330 som er
det billigste i mobilpriser.dk

Så kan jeg jo ligesågodt købe siemens eller motorola.

Mvh Mc isten

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 18-12-03 15:47

Mcisten wrote:
> Siemens SX1 - kr. 4400, Symbian v6,1

Den ville jeg vælge bla. pga. at den kan køre Nokia's NGage spil...

\MK

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 18-12-03 15:57

> Den ville jeg vælge bla. pga. at den kan køre Nokia's NGage spil...

Kan den det??

Er det officelt eller bare en "feature"?

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-12-03 16:01

On Thu, 18 Dec 2003 15:57:08 +0100
"Thomas Rokamp" <nospam@crax.dk> wrote:

> Kan den det??
>
> Er det officelt eller bare en "feature"?

festure

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-12-03 16:02

> Kan den det??
>
> Er det officelt eller bare en "feature"?

Uofficiel feature vist

Fra : Sabine Ernst

Dato : 18-12-03 18:19

Hej

Jeg har en 3660, og jeg er vild med den. Der er ikke det jeg ikke kan med
den. Alt kører let mail, mms, billeder, kalender osv. Det kan godt være, du
mener den er klodset, men det synes jeg faktisk ikke. Jeg synes den er
smart...

God skærm, let at overføre programmer til, kan afspille mp3 med downloadet
software. Faktisk har jeg også hørt, man kan få den til at bruge ngage
spil....
Min er ikke gået ned en eneste gang, på trods af jeg har udsat den for lidt
af hvert...indtil nu har den haft over 20 forskellige crackede programmer
installeret og afinstalleret uden problemer - det er nokia 3660...

Kanon telefon i forhold til pengene vil jeg sige....Ved godt der sikkert
kommer meget kritik fra alle ericsson fans....Men det er jo deres problem...

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 18-12-03 20:35

> Lige nu er jeg nået frem til følgende :

> [...]

Hvad med en Motorola a920 (3 telefonen)? Den er kæmpestor, og batteritiden
er ad h. til, men den kan dælme meget for 999,-
Mvh
Anders O

Fra : Mcisten

Dato : 19-12-03 08:22

Ja 3 abonnement er jo åndsvagt, men den kan måske unlockes og burde måske
overvejes

køb 999,00 6 mdr. abb. a 449 = 2694 + unlock a 100 kr.

pris = 3.793,00

Tja ... men så ville jeg nok vente på Ericsson 1010

Mvh Mcisten

Ps. tak for de mange svar, jeg blev lidt klogere men må nok ud og prøve at
have alle sammen i hånden først.

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 19-12-03 09:39

Mcisten wrote:
> [...]
> jeg efterspørger (kalender, voicememo, mulighed for køreregnskab osv). Den
> skal bruges som en blanding mellem en pda og en telefon - derfor ene

Jeg har personligt en SE P800 som jeg er meget glad for. Ganske god
kalender funktionalitet som er den pda feature jeg bruger mest på den.
Den er selvfølgeligt lidt større end mange andre telefoner, men man
får til gengæld også en tilpas stor skærm. Dens håndskriftsgenkendelse
er også ganske ok.

Jeg kender ikke de andre telefoner, men jeg vil klart anbefale at
bruge lidt tid på at lege med P900'eren før du beslutter dig.

--
Joergen Ramskov
Support http://digitalforbruger.dk