Databaser som 2.års opgave
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 18-12-03 10:35

Hej, jeg skal skrive 2. årsopgave i ASP inkluderet med
Databaser...

Jeg har læst tutoriallen og synes den var til god hjælp men er
der andre steder hvor man evt. kunne "lære" ASP...

Jeg er i forvejen mester i HTML så det gør det en del lettere,
men evt gode råd osv ville være rart.

Min side bliver et "clan site" som i sikkert kender, billedet af
"design" er at finde på www.team-actors.dk/gwii/ide.jpg og jeg
vil gerne bede om kritik af min ide så jeg har mulighed for at
ændre det ;)

På forhånd tak fra Thomas Rasmussen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Chrisser

Dato : 18-12-03 10:46

Thomas Rasmussen wrote:
> [...]
> der andre steder hvor man evt. kunne "lære" ASP...
>
> Jeg er i forvejen mester i HTML så det gør det en del lettere,

Hvis du har en ide om at ville bruge ASP også efter din opgave vil jeg
anbefale dig at købe bogen "Active Server Pages - Beginning" fra Wrox. Det
er en moppedreng (1200 sider) til ca 500,- men deri står alt du vil vide og
den er glimrende som opslagsbog. Jeg vil faktisk sige at den er uundværlig
og den kan bruges både af begyndere og øvede.

Chrisser

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-12-03 11:07

Thomas Rasmussen skrev:

> Hej, jeg skal skrive 2. årsopgave i ASP inkluderet med
> Databaser...

2. år på hvad? (gymnasiet?)

> Jeg har læst tutoriallen og synes den var til god hjælp men er
> der andre steder hvor man evt. kunne "lære" ASP...

Prøv fx <http://www.4guysfromrolla.com/>. Siden kan være lidt svær
at finde rundt i, men de har mange gode artikler.

Hvis du har konkrete problemer, så er Google et godt sted - også
til at finde asp-materiale.

Og endelig så er dokumentationen til vbscript (forudsat at du
skriver asp-sider i vbscript) særdeles god at have ved hånden.

> Jeg er i forvejen mester i HTML så det gør det en del lettere,

(man sætter vist ikke sit lys under en skæppe ... - fint nok med
lidt selvtillid ;)

> Min side bliver et "clan site" som i sikkert kender,

Ikke mig - men jeg er nok for gammel til at passe i målgruppen.

> "design" er at finde på www.team-actors.dk/gwii/ide.jpg og jeg
> vil gerne bede om kritik af min ide så jeg har mulighed for at
> ændre det ;)

Hvis du vil have kritik af din side, vil jeg foreslå
<news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros>. Det er svært at sige
noget alene ud fra et billede, men det kan være en god ide at have
billedet som referenceramme - på den måde kan andre også se om
visningen i deres browser svarer til det du forventer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-12-03 11:15

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> escribió

> (man sætter vist ikke sit lys under en skæppe ... - fint nok med
> lidt selvtillid ;)

Jaja, men lad ham komme med en hjemmeside så vi kan pille den fra hindanden
og finde fejl )

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-03 11:27

"Jens Gyldenkærne Clausen" wrote in a message

> Ikke mig - men jeg er nok for gammel til at passe i målgruppen.

LOL - jeg kender et par stykker på den anden side af de 60
Og en hel del på min egen alder

Alle med "underlige" navne

- Peter