Maksimalt antal id
Fra : amaersk@hotmail.dk

Dato : 18-12-03 10:24

På en tilmeldingsform viser denne antallet af tilmeldinger:

$resultat = mysql_query("select count(id) as antal from tabel");
while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
extract($raekke);
echo "Antal tilmeldte ialt: $antal<br />";
}

Den virker perfekt (MySQL).
Nu vil jeg sætte begrænsning på antallet af tilmeldinger, således at
når $antal når f.eks. 50 skal der ske et eller andet som blokerer for
flere tilmeldinger. Det måtte gerne være åbning af en ny side hvor man
så kan tilmelde sig en venteliste. Evt. en form for alert eller
lignende.
Er det muligt?

--
Arvid M.

Fra : Troels Arvin

Dato : 18-12-03 11:11

On Thu, 18 Dec 2003 10:24:11 +0100, amaersk wrote:

> Det måtte gerne være åbning af en ny side hvor man
> så kan tilmelde sig en venteliste. Evt. en form for alert eller
> lignende.
> Er det muligt?

Ja, men emnet er irrelevant i denne gruppe, for du har allerede styr på,
hvordan man finder antallet af tilmeldte i databasen. Det ser ud til, at
du programmerer i PHP, så prøv PHP-gruppen.

Fra : Arvid Mærsk

Dato : 18-12-03 15:32

On Thu, 18 Dec 2003 11:10:53 +0100, Troels Arvin <troels@arvin.dk>
wrote:

>Ja, men emnet er irrelevant i denne gruppe, for du har allerede styr på,
>hvordan man finder antallet af tilmeldte i databasen. Det ser ud til, at
>du programmerer i PHP, så prøv PHP-gruppen.

OK...

--
Arvid M.